Gå till innehåll

Sortera bokmärken i bokstavsordning


Nicklas

Recommended Posts

Har du ofta retat dig på att möjligheten att sortera dina bokmärken i bokstavsordning med ett par klick funnits i Chromes bokmärkeshanterare? Du har kanske lagt till ett gäng nya bokmärken i en "mapp" och suget att snabbt sortera dem i bokstavsordning är så stort att du måste lämna datorn för att låta bli. Misströsta inte för i den nya bokmärkeshanteraren har Google äntligen tagit bort möjligheten! Som vi har längtat...

 

Snart försvinner förhoppningsvis bokmärkesfältet och möjligheten att kategorisera bokmärken i olika "mappar" också. Google verkar nämligen ha förstått att vi aldrig vill navigera bland våra bokmärken utan alltid skriver för att söka bland dem. Speciellt i de fall då vi inte minns vad bokmärket vi är ute efter heter. Att båda sätten ska fungera smidigt är en omöjlighet. 

 

 

bunny_facepalm_by_shlj23-d4s3yaj.jpg

 

 

Är du en bakåtsträvare kan du prova detta, tillsvidare... 

http://www.ghacks.net/2015/04/22/how-to-restore-the-old-bookmark-manager-in-chrome/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ofta retat dig på att möjligheten att sortera dina bokmärken i bokstavsordning med ett par klick funnits i Chromes bokmärkeshanterare? Du har kanske lagt till ett gäng nya bokmärken i en "mapp" och suget att snabbt sortera dem i bokstavsordning är så stort att du måste lämna datorn för att låta bli. Misströsta inte för i den nya bokmärkeshanteraren har Google äntligen tagit bort möjligheten! Som vi har längtat...

 

Snart försvinner förhoppningsvis bokmärkesfältet och möjligheten att kategorisera bokmärken i olika "mappar" också. Google verkar nämligen ha förstått att vi aldrig vill navigera bland våra bokmärken utan alltid skriver för att söka bland dem. Speciellt i de fall då vi inte minns vad bokmärket vi är ute efter heter. Att båda sätten ska fungera smidigt är en omöjlighet. 

 

Vad är det för Chrome-version? Är det kanske bara i Google Chrome?

 

Har precis konfat en färsk Chromium (44.0.2358.0) och där finns sorteringsfunktionen kvar.

 

post-1936-0-14820800-1430039412_thumb.pn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya bokmärkeshanteraren tycks rullas ut försiktigt. Med chrome://flags/#enhanced-bookmarks-experiment inställd på Standard kan nya eller gamla hanteraren användas. I min Chrome 43 beta används den gamla. I en Chrome 42 stabil jag kollade användes den nya.

 

Kommentarerna är inte direkt översvallande.

 

Först dök den nya hanteraren upp som ett tillägg. Då provade jag, men tyckte att det inte kändes färdigt. Det ser inte bättre ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son jag kör Google Chrome, se JoWa utökade info. :)

 

Håller med dig JoWa det känns inte färdigt (eller genomtänkt), men det är något som präglar det mesta Google fingrar på. 

 

Nu när jag efter många års kämpande genom många frustrationer nästan helt lyckats gå över från Firefox till Chrome trots alla brister så händer det fortfarande att jag ibland frågar mig VARFÖR? Inte minst när Google då och då sparkar på en med sina Apple-inspirerade översittarfasoner. Men det ska väl kännas att man lever. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...