Gå till innehåll

Ta bort hiberfil.sys och swapfile.sys


CGD

Recommended Posts

Jag har flyttat växlingsfilen till annan plats men ändå så går den inte att ta bort från C. Likaså tror jag mig ha stängt av viloläge men ändå så kan jag inte radera hiberfil.sys.

Hur skall jag få till det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen.

Tack Cecilia.

Jag hade redan prövat alla föreslagna modeller, utom registerändringen, utan resultat. Men när jag ändrade i registret så blev jag äntligen av med hiberfil,sys.

Swapfile var lite märkligare. Om jag tar bort växlingsfilen helt och hållet så försvinner också swapfile.exe på C. Lägger jag sedan till en växlingsfil på en annan disk så återkommer även swapfile.exe på C och på den plats jag valt hamnar pagefile.sys. Om jag lägger tilll en växlingsfil på C så får jag där både pagefile.sys och swapfile.exe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig det är jag som skriv fel. Swapfile.sys skall det vara.

 

Vad jag kan se så har men med Windows 8 börjat med både en Swapfile.sys och en Pagefile.sys. På flera ställen så skrivs det att Swapfile.sys skall vara 256 MB stor, hos mig är den 262 MB.

Det är inte helt lätt att hitta någon information om detta men det verkar som de är till för olika ändamål.

Swapfile.sys är till för oanvända Metro appar och Pagefile.sys är den vanliga växlingsfilen. Läs här http://www.davescomputertips.com/windows-8-x-how-to-move-the-new-swap-file/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...