Gå till innehåll

Hur rensar jag mitt system minne ?


Lenovo W8

Recommended Posts

jag har en  dator med windows 7 som ej funkar bra pga av att datorn varnar ofta om att datorns systm minne nästan är helt fullt

men har kört ccleaner & även  tagit bort med dubbletter  raderat allt onödigt m.m. men  händer inget ,alltså så rensar det inget i system minnet.

kan nån här tala om  för mig hur man kan rensa system minnet så datorn funkar bra igen ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det töms när du stänger av eller startar om datorn. Antalet autostartande program kan slöa ner din dator, om du har väldigt lite RAM-MINNE! Skriv msconfig i kör på menyn och kolla om du kan bocka ur sånt som inte behöver autostarta, varje gång datorn startar. De flesta laptops säljs idag med 6-8 GB RAM. Sationära brukar ha ändå mera RAM. Har du bara, låt oss säga 1-2 GB RAM, kan det behöva utökas, beroende på vad du gör med datorn, om du kör krävande program eller spel mm. Lycka till!

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemminne är väl troligen RAM-minne men när du avinstallerar program eller tar bort dina egna gamla filer påverkar det bara hårddisken.

 

Ta fram Aktivitetshanteraren, fliken Processer, och kolla vilka processer som tar mest CPU-tid och arbetsminne, samt skriv av vad det står på fliken Prestanda under rubriken "Fysiskt minne"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tipsade om och vad Lenovo W8 utfört och systemminnet är så klart RAM-MINNET. Varningen kvarstår dock, vilket som fortfarande är problemet!

 

Jag frågade vilka processer som tar mest CPU-tid och arbetsminne, men så vitt jag kan se skrev du om automatiskt startande program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, nästan samma sak fast i en enklare form, eftersom frågeställaren inte verkade ha några djupare kunskaper om datorer. Jag kan väl förstås ha fel, men i så fall, kanske Lenovo W8 återkommer, så jag lämna gärna över till dig Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, nästan samma sak fast i en enklare form, eftersom frågeställaren inte verkade ha några djupare kunskaper om datorer. Jag kan väl förstås ha fel, men i så fall, kanske Lenovo W8 återkommer, så jag lämna gärna över till dig Cecilia.

 

Det är väl inte fråga om att lämna över utan om att olika personer kan bidra med olika infallsvinklar och förslag allt för att frågeställaren ska kunna komma fram till en lösning så fort och enkelt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...