Hans42 Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 1. Jag läser litet här och där att SSD inte har så lång livslängd, orkar inte med så många skrivningar som helst. Jag har en Samsung SSD 840 EVO 250 GB ATA Device i min desktop. Den används praktiskt taget endast för att köra Win 8.1. Annan data lagras på andra direktanslutna HDD eller i NAS. 2. I min laptop har jag en likadan SSD. Jag använder inte denna dator speciellt mycket. Bör jag återinstallera den HDD som följde med laptopen när den inköptes? Verkar väl litet tveksamt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 De första SDD:erna klarade inte så många skrivningar men nu är det så många skrivningar att man får skriva åtskilliga GB till dem varje dag i många år innan de tar slut av den anledningen. Du kan kolla in SSD-länkarna som finns i inlägget http://eforum.idg.se/topic/338965-tips-ssd-och-h%C3%A5rddiskar/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 2. I min laptop har jag en likadan SSD. Jag använder inte denna dator speciellt mycket. Bör jag återinstallera den HDD som följde med laptopen när den inköptes? Verkar väl litet tveksamt? När du redan köpt den så är det bättre att fortsätta använda den och byta till den gamla efter ett eventuellt haveri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Hans42 Posted May 19, 2015 Author Solution Share Posted May 19, 2015 Tack för info! Misstänkte att det inte är så farligt som man kan tro när man läser vissa PC-tidningar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts