Hans42 Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Köpte en Acer Aspire V3-111p 11.6" att användas vid resor, men i första hand för att användas av min hustru. Jag har installerat två konton och allt verkar helt ok. Men så upptäcker jag att styrplattan (eller vad den nu kan heta) inte längre funkar. Man kunde använda den som pekdon och zooma in och ut. Laptopen har även pekskärm. Någn som kan tipsa om hur jag får pekdonet att funka igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Syns den i enhetshanteraren med utropstecken? Någon funktion över huvudtaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Nej,hittar den ej i enhetshanteraren.Ingen funkrion,totalt off. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Jag tittade på min egen bärbara och pekplattan syns inte i enhetshanteraren på den heller trots att den fungerar. Garanti kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Köpt i förrgår. Jag får väl ta en backup och sedan fabriksåterställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Prova det innan du går tillbaka med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 (edited) Köpte en Acer Aspire V3-111p 11.6" att användas vid resor, men i första hand för att användas av min hustru. Jag har installerat två konton och allt verkar helt ok. Men så upptäcker jag att styrplattan (eller vad den nu kan heta) inte längre funkar. Man kunde använda den som pekdon och zooma in och ut. Laptopen har även pekskärm. Någn som kan tipsa om hur jag får pekdonet att funka igen? OMINSTALLERA drivrutiner för Styrplatta/Pekdon på Lägg till/ta bort program så skall du se att det ska funka igen ! Lycka till. Edited May 30, 2015 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution si3rra Posted May 30, 2015 Solution Share Posted May 30, 2015 Brukar finnas en tangentkombination t.ex FN + ?? för att inaktivera pekplattan, läs manualen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted May 31, 2015 Author Share Posted May 31, 2015 FN + funkade! Tack! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts