Gå till innehåll

Firefox hackar ?!


Nilsson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

När jag ska spela upp ett video på youtube eller annan hemsida via Firefox så hackas det hela tiden när jag har i normalt läge videon, men när jag zoomar in till helskärm då spelas videon upp snabbt och normalt.

 

Någon som vet hur man kan fixa det snälla? för jag verkar inte vara den enda som har denna problem, sökte lite på google och hittade massor som hade samma problem.

 

Tack.

 

EDIT: Har prövat att systemåterställa Firefox och det hjälpte ett tag men sedan så blev det så igen att spela upp videos på nätet hackas hela tiden OM jag inte har på fullscreen zoom på Firefox.

Använder den senaste versionen av FF och Flash Player.

 

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper en del folk med datorer och har märkt att firefox ställer till det för många.

 

Själv kör Jag Chrome som standardläsare med adblock o flashblock som tillägg för att slippa reklam

Kör även IE 11 samt Nya Microsoft Edge

 

Så mitt råd till dig är att prova en annan webläsare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat med det, men det verkar inte hjälpa.

Jag menar bara sök på google om just det här problemet så hittar ni massor med frågor, fast på engelska då, för det verkar som det är ett problem med just det här att man spelar videos på nätet och så hackar det hela tiden :(

 

Vad skall man göra ?`

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det med Internet Explorer?

 

Hur blir det om du gör en ny användarprofil i Firefox?

 

Hur blir det om du skapar ett nytt användarkonto i datorn och kollar med Firefox från det (nuvarande konto utloggat)?

 

Vad har du för resultat i Bredbandskollen, både tid och hastighet är intressant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det med Internet Explorer?

 

Hur blir det om du gör en ny användarprofil i Firefox?

 

Hur blir det om du skapar ett nytt användarkonto i datorn och kollar med Firefox från det (nuvarande konto utloggat)?

 

Vad har du för resultat i Bredbandskollen, både tid och hastighet är intressant?

 

Med Internet så kollar jag aldrig videos utan bara med Firefox !!!

 

Hur gör man en ny användarprofil i Firefox ?

 

Har inte prövat att skapa ett nytt användarkonto än.

 

9Mbit/s ned 9Mbit/s upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag skapade ett nytt användarkonto och laddade hem Firefox, och FF var helt ny, utan bookmärken eller annat men fortfarande så hackas bilden så mycket när jag tillexempel ska titta på tv3 play ?! :(

 

Och ja, det är samma sak nu med IE11, det var inte det förr men nu när jag skulle titta på någon videos så hackar det otroligt mycket :(

Har även rensat Firefox och FlashPlayer, och ibland fungerar det när jag kollar på videos på ZOOM helskärm men inte vanligt.

 

Någon annan som kan hjälpa till eller med andra förslag snälla ?

 

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapade ett nytt användarkonto och laddade hem Firefox, och FF var helt ny, utan bookmärken eller annat men fortfarande så hackas bilden så mycket när jag tillexempel ska titta på tv3 play ?! :(

 

Och ja, det är samma sak nu med IE11, det var inte det förr men nu när jag skulle titta på någon videos så hackar det otroligt mycket :(

Har även rensat Firefox och FlashPlayer, och ibland fungerar det när jag kollar på videos på ZOOM helskärm men inte vanligt.

 

Någon annan som kan hjälpa till eller med andra förslag snälla ?

 

 

Tycker du har testat det mesta

Så om jag var du så skulle jag göra en ominstallation av din dator.

Av egen erfarenhet så brukar det pigga upp datorn efter en längre tids användning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Väntar fortfarande svar på mitt inlägg från den 7e Juni som tydligen ignorerades.

Eftersom min hjälp tydligen inte är intressant har jag tagit bort mitt inlägg.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...