Gå till innehåll

Acer CB280HK 28" 4K UHD LED-skärm


Recommended Posts

Jag beställde en 4K-skärm från Elgiganten. Visst är väl den kompatibel, nedskalbar till en ordinär desktop? Eller skall jag snabbt annullera ordern? Priset 4.290 sek var ju rätt hyggligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan säkert visa lägre upplösningar också, uppskalning skulle jag kalla det. Men jag förstår inte varför du skulle betala extra för 4K om du inte tänkte utnyttja det. 

 

Utan att veta hela bakgrunden till ditt val så tycker jag spontant inte det låter som ett bra köp. Jag ser inte att denna skärmen fyller något vettigt användningsområde. Den har en TN-panel vilket generellt sett ger sämre bildkvalitet men utan att ha de fördelar TN-paneler ibland kan ha för spel. Den verkar alltså kompromissa bort något utan att vinna något annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Litet större skärm än vad jag har idag. Spel är inte aktuellt för min del. Min desktop har ca 5 år på nacken och jag hoppas att nästa generation kanske vill ha llitet bättre upplösning. Nåväl, huvudsaken att den kommer att funka ihop med nuvarande Acer-burk. Kanske kan någon av mina satboxar leverera 4k. Fast 28" är ju litet för smått i TV-sammanhang. Men för att testa.

 

Sedan har jag beställt den hos Elgiganten, så jag har möjlighet att testa en månad, och sedan lämna tillbaka ifall jag inte skulle vara nöjd. Heder åt denna firma för generositet i detta sammanhang!

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer ganska mycket på bildskärmsfronten nu.

4K och andra höga upplösningar börjar bli vanligare och billigare.

De bättre (än TN) paneltyperna kommer allt närmre TN i hastighet och pris, samt att de även får de nya finesserna med dynamisk uppdateringsfrekvens (G-Sync och Freesync). Detta gör att TN kanske snart helt spelat ut sin roll. 

 

Men sådär är det ju visserligen alltid. Det är aldrig ett bra tillfälle att köpa elektronik, det är alltid något nytt bättre billigare på väg. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...