Gå till innehåll

Förnyelse av Norton Internet Security 2015


Recommended Posts

Min prenumeration på Norton Internet Security 2015 går ut alldeles strax och jag funderar kring alternativa sätt att köpa en produktnyckel istället för den förnyelsetjänst man blir hänvisad till via programmet. Där kostar det hela 699 kr medan man t.ex. på Ebay kan hitta en nyckel för £18.90, som ju är betydligt billigare:

http://www.ebay.co.uk/itm/like/261808185367?clk_rvr_id=841371004636&item=261808185367&lgeo=1&vectorid=229508&rmvSB=true

 

Men kan man lita på detta? Vad är det för nyckel som går att sälja till en massa personer, då den normalt sett bara får användas på 3 PCs? Någon som har något annat tips på ett pålitigt ställe där man kan köpa en förnyelse till bra pris? Har själv aldrig handlat på Ebay tidigare så jag har dålig koll på vad man kan förvänta sig av att göra affärer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag överväga att använda ett gratis alternativ som Windows Defender:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/security-essentials-download

 

Alternativt Avast Free:

https://www.avast.com/sv-se/lp-ppc-win-01c?cha=ppc&sen=google&ste=avast&var=70411839552&omcid=SV-SE_Search_Brand&gclid=CLHglMjy88UCFYsNcwodezUAUA

 

Med lite sunt förnuft klarar man sig med såna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen "Norton Internet Security 2015"?

För det verkar inte finnas någon sådan produkt. Jag trodde att Symantec I höstas bytte från "Norton Internet Security 2014" till "Norton Security" utan årsmodell och utan ordet "internet".

http://community.norton.com/en/forums/norton-internet-security-2015

Åtminstone verkar det inte så bra att inte gå över till den nya produkten för en produkt som underhålls är troligen säkrare än en gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt i det Cecilia, tack för att du uppmärksammade mig på det! Tidigare har man ju automatiskt fått en uppgradering till den senaste versionen men så verkar det ju inte vara längre (?). I så fall är det givetvis bättre att köpa en nyckel till den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ibland kan det löna sig att ha is i magen och vänta till sista dagen, jag har sett andra som skrivit att de har fått lägre pris i samband med att licensen går ut eller när de har avinstallerat antivirusprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ser du det?

Om man följer länken i inlägg 1 så får jag en sida som ser ut så här:

post-1361-0-62775000-1433432646_thumb.pn

 

Norton ändrade sitt sortiment i höstas vilket innebar att Norton 360 slopades och idag har de Norton Internet Security och Norton Internet Security With Backup.

 

De lägger väl till 2015 i namnet bara för att betona att det är senaste versionen av programmet men det är lite lurigt. När man har installerat så faller 2015 bort i produktnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. skumt, eller så finns det någon bra förklaring? När jag öppnar länken i Chrome ser det ut precis som du visar medan om man öppnar den i IE 11 ser det ut som nedan. Då står det alltså inget om att den inte postas till Sverige.

 

post-6856-0-51128600-1433507977_thumb.jp

 

Senaste versionen heter förresten Norton Security och inte Norton Internet Security. De har alltså även tagit bort "Internet" i namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Men ibland kan det löna sig att ha is i magen och vänta till sista dagen, jag har sett andra som skrivit att de har fått lägre pris i samband med att licensen går ut eller när de har avinstallerat antivirusprogrammet.

 

 

Det blev tillslut att jag köpte nyckeln till den senaste versionen (dvs. Norton Security) från Nortons tyska sajt istället för den svenska. Där var den 165 kr billigare även fast det var rabatt även på den svenska sajten.

 

Såg att den var ännu betydligt billigare på t.ex. Nortons ryska sajt men då det känns en aning osäkert att genomföra köpet och följa instruktionerna i installationsmailet när man inte kan ett ord ryska så fick det bli den tyska istället. Enligt den svenska supporten skulle inte heller nycklar som är köpt utanför Europa fungera i Sverige. Om det sedan bara är ett försäljningsargument låter jag vara osagt. De medgav i alla fall att alla nycklar som säljs inom Europa skulle vara ok.

Redigerad av andreas72
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Senaste versionen heter förresten Norton Security och inte Norton Internet Security. De har alltså även tagit bort "Internet" i namnet.

Det stämmer. Tror den hette Norton Internet Security i höstas men ser i min installation att den bytt namn till Norton Security .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Stort tack för all hjälp jag fått i denna tråd!! Uppskattas.

 

Edit: Och kommer någon på varför informationen "Postage" visas så olika i IE och Chrome så skulle jag gärna vilja veta orsaken :). Man kan ju lätt bli lurad här nämligen.

Redigerad av andreas72
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...