Gå till innehåll

TrueCrypt


Recommended Posts

För ett bra tag sedan kom det en varning om att TrueCrypt 7.1a, 3836 kB,  inte var säkert.

Nu ser jag att det finns en TrueCrypt 7.2, 2514 kB.

Vad finns att säga om detta? Den senare ser ju ut till att vara ett mindre program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte BitLocker på min dator. Dessutom har väl Microsoft tillgång till bakdörrar på BitLocker så det kan ju inte heller vara 100% säkert. Men jag tror att TrueCrypt räcker till för mina behov. Eller finns det en nyckel ute på nätet för allmän nerladdning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså allt beror väl på vad du ska skydda och från vem? några privata bilder från partnern eller barnen/andra nyfikna så räcker det väl kanske med en zip fil med lösenord och sen byta filändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TruCrypt fungerar nog tillräckligt bra. Jag hade förut 7.1a installerat men har nu installerat 7.2 och undrar vad skillnaden ligger. 7.2 har ju en mycket mindre installationsfil.

Men nu sägs det ju att TruCrypt inte är säkert, men vem eller vilka är det som har tillgång till en nyckel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...