Gå till innehåll

hur får jag bort adrimistrationslösen ?


Lenovo W8

Recommended Posts

jag  skulle byta  e-post i användar kontot men  klickade tydligen  för mycket då jag ej lyckades ändra den.

 då fick jag upp meddelande om att jag var tvungen att skriva in adrimistrationslösen för att kunna forts.

 

hur får man bort detta eller hur får jag ett adrimistrationslösen  ?

 

har Windows 8.1 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

jag  skulle byta  e-post i användar kontot men  klickade tydligen  för mycket då jag ej lyckades ändra den.

 då fick jag upp meddelande om att jag var tvungen att skriva in adrimistrationslösen för att kunna forts.

 

hur får man bort detta eller hur får jag ett adrimistrationslösen  ?

 

har Windows 8.1 

 

 

Antar att det finns ett annat användarkonto på datorn

Och att den användaren är admin

 

Så logga in med den användaren och ändra egenskaper på ditt konto o sätt dig som admin med

 

 

MVH

 

 

Beldia

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

vad glad jag blev när jag testade skriva lösen på det som stod som adminlösen  det försvann nu  & ni ska ha stort tack för hjälpen  :D

men ett problm är kvar & det är att jag kan ej ändra kontot till det jag hade från början & inte heller ta bort det som är nu så jag ej står som

admin på det utan som standard.

går ej änra det står det  & har försökt att få det första jag hade igen men funkar ej

 

så fort jag gör nåt så poppar den där adiministrationslösen rutan upp 

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du försöka formulera om det där så det blir lättare att förstå?

Menar du att du vill byta namn på kontot eller vad menar du med "ändra kontot"?

 

Det måste finnas minst ett admin-konto i datorn och när man är inloggad på det kan man normalt ändra andra konton till standard-konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett administratörskonto och ett gästkonto med begränsade åtkomstmöjligheter. Den som loggar in med inloggningsuppgifterna står som administratör och är då "standardanvändaren på Datorn. För att ha full åtkomst till Datorn

måste du vara inloggad som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett administratörskonto och ett gästkonto med begränsade åtkomstmöjligheter. Den som loggar in med inloggningsuppgifterna står som administratör och är då "standardanvändaren på Datorn. För att ha full åtkomst till Datorn

måste du vara inloggad som administratör.

Nu rörde du väl ihop det???

 

"Den som loggar in med inloggningsuppgifterna står som administratör och är då "standardanvändaren på Datorn." 

 

Loggar man in som Administratör så är man Administratörsanvändare, inte Standardanvändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...