Gå till innehåll

ang omformatering


Lenovo W8

Recommended Posts

Postad (redigerade)

min dator har windows 7 & den har ett nästan fullt system minne  som det varnas om rätt som det är men 

har försökt med alla typer av rensning inkl ccleaner men hjälpte ej lika fullt minne ändå.

men så sa någon om att jag skulle omformatera datorn då skulle det tömma minnet som blivit fyllt osv.

men hur funkar en omformatering & hur gör man en sån ?

är helt nybörjare ang omformatering 

 

vill göra windows 7 datorn helt ren från allt så den inte är så seg som den är nu & strular har ej musik filer , bild filer eller likn kvar i den men tycks ej hjälpa heller.

har ej någon windows 7 skiva att omintallera med  men de gånger jag gjort mina fabriksåterinstallationer så har jag gått via datorn där man kan klicka in det.

men nu är denna dator tråkig,seg & bara krånglar & ofta vägrar den  ta fram sidor med fast man är uppkopplad.

den hänger sig så då låser den sig helt & vill ej släppa så man får stänga av den så håller det på

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med behöver du läsa i datorns manual om installation och återställning av Windows. Om du har en dator från Lenova får du leta reda på webbsidan för din datormodell på Lenovos webbplats för support och där går det att ladda ner manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator har windows 7 & den har ett nästan fullt system minne  som det varnas om rätt som det är men 

har försökt med alla typer av rensning inkl ccleaner men hjälpte ej lika fullt minne ändå.

men så sa någon om att jag skulle omformatera datorn då skulle det tömma minnet som blivit fyllt osv.

men hur funkar en omformatering & hur gör man en sån ?

är helt nybörjare ang omformatering 

 

vill göra windows 7 datorn helt ren från allt så den inte är så seg som den är nu & strular har ej musik filer , bild filer eller likn kvar i den men tycks ej hjälpa heller.

har ej någon windows 7 skiva att omintallera med  men de gånger jag gjort mina fabriksåterinstallationer så har jag gått via datorn där man kan klicka in det.

men nu är denna dator tråkig,seg & bara krånglar & ofta vägrar den  ta fram sidor med fast man är uppkopplad.

den hänger sig så då låser den sig helt & vill ej släppa så man får stänga av den så håller det på

 

 

Till o börja med när du formaterar en dator så förvinner allt du har på disken

Så det första du ska göra är att ta backup på allt som är viktigt för dig

Gör gärna en dubbelkoll man brukar alltid glömma något.

 

Fick du med någon installations skiva med datorn?

I annat fall ta kontkat med dom som har sålt den eller som Cecilia säger Lenovo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna dator detta handlar om är en HP 635 med windows 7 & den fick jag ingen manual till sedan ingen windows 7 skiva så jag kan göra ominstall med.

så jag har kollat upp manual med men står inget om omformateringar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...