elias321 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Jag hade tänkt att sälja min dator så jag ville såklart ta bort allt från datorn. Jag försökte reseta datorn till factory settings men då blir skärmen mörkare och inget händer. Jag kan inte klicka på något förutom ESC. Då kommer jag tillbaka till normalt. Detta händer inte bara när jag försöker reseta den till factory uta också när jag gör recovery, refresh och de flesta windows inställningar. Och jag vill ju kunna ändra inställningar! En till sak i bör veta är att jag har en kopia av windows 8.1 aktiverat just nu som inte var den jag fick med när jag köpte datorn från början. Den kopian kanske är dålig? Den är piratkopierad men det har alltid funkat. Det kanske också är värt att berätta att när jag går in på PC settings så står det Activate windows och min windows license expires i oktober 2015. Om ni vill veta mina pc specs så bara fråga så kan jag berätta allt. Och om ni vill ha screenshot kan ni få det med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 (edited) Till o börja med så hjälper vi inte i detta forum folk som har piratkopierade saker. Tycker du ska vara sjyst Antingen säljer du den utan operativ eller så köper du ett och installerar och säljer med det Edited June 7, 2015 by Beldia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Tack för svar! Jag vill gärna ta bort min piratversion och byta till min original pre installed version men kan inte som sagt! Kan jag få hjälp med att byta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Hur ändrar jag till min original windows 8.1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Det är en annan sak Om du har win 8 eller win 8.1 skiva gå in i bios och välj att starta med dvd rom Från början får du skriva in serienumret efter det startar installationen Sen kommer du tiil ett ställe där du väljer avancerade inställningar Ta bort samtliga partioner Sen skapar du en ny partion den kommer att skapa några st du installerar på den största Sen följer du bara informationen Kör du fast så skriv igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 har ej win 8 skiva. När jag fick datorn var det redan installerat. Tack för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Beldia har rätt... det enda du kan göra är att använda återställningsskivor eller återställningspartition. Det sistnämda är knappt troligt att den finns kvar om du lagt in en "ful-windows" Om du vill sälja din dator är det nästan bättre om du lägger in Windows 10 Preview eller en Linuxversion. Datorn startar och den nya ägaren får själv ta ställning till hur denne vill gå vidare. Priset blir dock lägre i de flesta lägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 och en sak till, har ej cd uttag. Men har en portabel cd writer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Beldia, jag tror jag kollade vilka windows jag hade och min original fanns där. Kan ha fel men tror det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Men jag kanske ska ändra till windows 10 elr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 (edited) Har du serienr så kan hämta senaste ison av windows 8.1 lagligt http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/create-reset-refresh-media du får välja att skapa på USB sticka men välj rätt version som gäller för ditt serienr Sen i bios väljer du att boota från usb sticka Edited June 7, 2015 by Beldia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elias321 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 ok! ska testa det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts