Gå till innehåll

har problem när jag skriver....


Byvander

Recommended Posts

Hej!

 

Det är såhär när jag skriver de kvittar om det är i word eller på facebook eller var,

och hur fort jag skriver fort som långsamt spelar ingen roll...

 

men ibland hänger en bokstav/siffra/mellanslag eller vad som på tangentbordet inte med, och det händer allt för ofta....

och har varit så en mycket längre tid...   och laptopen är inte alls gammal, den är inköpt

i början av detta året och ser ut som ny och välskött....    

och ja alla drivrutiner är installerade vad jag vet annars hade jag fått upp någon ruta om det tror jag eftersom det inte är en

egen/hemmabyggd...

 

Min laptop är en: Asus F550J...

 

 

/ Byvander

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom datorn med Windows 8.1 installerat eller "bara" windows 8? Jag har en Asus som hade 8 färdiginstallerat och när 8.1 kom så fanns där en uppsjö av nya drivrutiner på Asus hemsida... först efter att dessa installerats så funkade datorn som den skulle.

 

Edit:

 

Vad jag kan utläsa så finns det 2 modeller F550J... en JD och en JK

 

F550JD:

 

http://www.asus.com/se/supportonly/F550JD/HelpDesk_Download/

 

F550JK:

 

http://www.asus.com/se/supportonly/F550JK/HelpDesk_Download/

 

Huruvida dessa använder samma drivrutiner vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minns ja ej nu när du ställer den frågan... men det är möjligt att jag bara hade windows 8 i..

och fick uppdatera till 8.1 manuellt...

 

men har du då möjligen någon länk till dessa uppdateringar?

 

// Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se mitt förra inlägg. Vilka du ska använda har jag ingen aaaaaning om. Prova dig fram. Det är inte en garanti att det kommer att hjälpa.

 

Under Utilities så finns det dock en "Keyboard Device Filter Utility"... det finns även en "Asus Live Update Utility" som kanske hittar bättre drivers för datorn än vad som MS har tillhandahållit efter uppgradering till 8.1. Detta förutsatt att datorn verkligen inte levererades med 8.1... då borde den ha alla drivrutiner redan och felet finns någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator som sålts i år bör ju ha kommit med 8.1. Men det hindrar ju inte att Asus kan ha kommit ut med ny BIOS och/eller nya drivrutiner på sin webbplats.

Sen är det ju fortfarande garanti på datorn så det går ju att kontakta butikens/Asus support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du Windows fabrik orginal, så följer mycket bloatware program med typ Skype,Adblock m.m som man får på köpet, då kan tangentbordet reagera som du säger men även drivrutinen för musplattan kan spöka, prova att inaktivera mus drivrutinen. Du kanske har nått städprogram typ Ccleaner, Ashampoo som tagit bort för mycket i registret. Kanske har du fler problem med datorn?

 

Ett bra tips är att installera om Windows och undvika orginal recoveryskivan som innehåller mycket skit från fabrik, en ren installation är det bästa.

Redigerad av IT doktorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...