Gå till innehåll

DVD-spelaren har försvunnit


bobcat

Recommended Posts

Finns det något gult i Enhetshanteraren?
Vad händer om du stoppar i en DVD?

 

Är "Hide empty drives" ibockat (File Explorer/View/Options/Change folder and search options/View)

 

(Har bara eng Win 10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda gula jag har i enhetshanteraren är Matematicprossorn ,händer inget när jag stoppar in en DVD i dvdspelaren 

 

 

 

(Hide empty drives" ibockat (File Explorer/View/Options/Change folder and search options/View). det här får du nog ta på  svenska, är inte sådär värst bevandrad i tekniksk engelskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är problemt fortfarande olöst , det blev ingen skillnad, ser fortfarande inte dvd spelaren fungerar heller inte med en skiva i .Tror att jag går tillbaka till Win 7 som fungerade Klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns DVD spelaren den här datorn,  och har du provat att dra ur ström & data kablar från DVD-spelaren och sedan koppla in dom igen, det har ibland fungerat för mig, någon gång har bytt kablarna för att det skall fungera

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Om Esons registerhack fungerar eller ej kan jag inte svara på.. men efter min uppgradering idag till Windows 10 så funkade allt..utom min DVDspelare. Så, vad göra??

Efter någon timmes letande hittade jag det enda som fungerade, i alla fall för mig. Tipset kommer här:

 

 

Obs! Du måste vara inloggad i Windows som administratör för att kunna använda den här metoden. Gå till http://support.microsoft.com/gp/admin?ln=svom du behöver hjälp med att kontrollera att du är administratör

 
Viktigt! Följ stegen i det här avsnittet noggrant. Det kan uppstå allvarliga problem om du gör felaktiga ändringar av registret. Innan du gör några ändringar i det, säkerhetskopierar du registret om problem uppstår.
 
Skapa registernyckeln så här:
Tryck på Windows-tangenten + R för att öppna rutan Kör.
Skriv regedit i rutan Kör och tryck sedan på Retur. Om du ombeds att ange ett administratörslösenord eller bekräfta skriver du lösenordet eller klickar på Tillåt
I navigeringsfönstret letar du upp följande registerundernyckel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi
Högerklicka på atapi, peka på Nytt och klicka på Nyckel.
Skriv Controller0 och tryck på Retur.
Högerklicka på Controller0, peka på Nytt och klicka på 32-bitarsvärde (DWORD).
Skriv EnumDevice1 och tryck på Retur.
Högerklicka på EnumDevice1 och klicka på Ändra....
Skriv 1 i rutan Data och klicka sedan på OK.
Avsluta Registereditorn.
Starta om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Esons registerhack fungerar eller ej kan jag inte svara på.. men efter min uppgradering idag till Windows 10 så funkade allt..utom min DVDspelare. Så, vad göra??

Efter någon timmes letande hittade jag det enda som fungerade, i alla fall för mig. Tipset kommer här:

 

Fungerade utmärkt. Tackar bockar och bugar för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...