alex_m Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Hej mina datorhögtalare har sladd med volymkontroll som man kan ställa in (dvs max min) denna sitter lite dumt till och är inte alltid så lätt att snabbt ställa in volymen på. sedan kan man ju ställa in volymen med högtalareknappen nere i högerhörnet aktivitetsfältet. och även på en mängd webbsidor (youtube m.m) Vad brukar ni ha för inställning på högtalare med "volymreglage" är det bäst att ställa in denna på max och sedan justera via ljudikonen aktivitetsfältet? mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 (edited) Jag brukar göra tvärt om, max ut (full signal) från datorn och sköta volymen på högtalarna. Risken är att du får brum i högtalarna om du kör dom med max volym. Edited June 21, 2015 by LGJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution si3rra Posted June 21, 2015 Solution Share Posted June 21, 2015 VoluMouse kanske är något för dig: http://nirsoft.net/utils/volumouse.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 tack LGJ och si3rra för era svar, ett extra tack till si3rra jag använder nu VoluMouse och det fungerar mycket bra. Detta program hade jag aldrig hittat utan din hjälp. Jag visste inte ens att det fanns. mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts