Gå till innehåll

tekla

Recommended Posts

Tack för att blev påmind om ta nya säkerhetskopior nu när har SP1. Läste olika varianter att spara tidigare OS ifall man inte vill behålla W10, som ändå känns mer o mer lockande.

OM jag skulle ta ner W10 och sen upptäcker att nej - måste jag tömma datorn s.a.s, eller kan jag köra återställningsskivorna direkt? De flesta kör från extern hårddisk, men ni vet säkert ändå.

Annan fråga: om man bokar W10, när kan man göra Upgrade Advisor? Den finns inte med direkt så när dyker den upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen - Upgrade Advisor är = Kontrollera datorn. Ursäkta. Engelskan ingen ursäkt i mitt fall, jobbat som översättare i många år. Men! Egendomligt nog, när hade bokat och   ville kolla FAQ så var dessa med ens på engelska, inte svenska. Så förvirringen är inte bara min - eller jag är inte ensam om den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att blev påmind om ta nya säkerhetskopior nu när har SP1. Läste olika varianter att spara tidigare OS ifall man inte vill behålla W10, som ändå känns mer o mer lockande.

OM jag skulle ta ner W10 och sen upptäcker att nej - måste jag tömma datorn s.a.s, eller kan jag köra återställningsskivorna direkt? De flesta kör från extern hårddisk, men ni vet säkert ändå.

Annan fråga: om man bokar W10, när kan man göra Upgrade Advisor? Den finns inte med direkt så när dyker den upp?

Den finns med, klicka på "Skaffa Windows 10" och sen klicka på de 3 liggande strecken uppe till vänster och sen "Kontrollera datorn" näst längst ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OM jag skulle ta ner W10 och sen upptäcker att nej - måste jag tömma datorn s.a.s, eller kan jag köra återställningsskivorna direkt?

Det finns en funktion för att rulla tillbaks (roll back) uppdateringen så länge som mappen Windows.old finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Det finns en funktion för att rulla tillbaks (roll back) uppdateringen så länge som mappen Windows.old finns kvar.

Funkar inte för mig då Windows menar på att mappen är borttagen då den finns kvar, så nu sitter jag med en komplett värdelös uppgradering av Windows 10 som inte funkar och kan inte rulla tillbaka. Tack som fan Microsoft!

post-5180-0-14359200-1438295250.png

post-5180-0-39477000-1438295256.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...