Gå till innehåll

BRÅTTOM. Surface Pro 3, ie11, sparar ej dokument till usb


VladAr

Recommended Posts

Hej Cecilia, Venom (om ni är kvar) och övriga duktiga hjälpare i nöden!

 

Befinner mig med ny Surface Pro 3, ie11, på utlandsresa.

Har bokat flygbiljett hem och skulle spara boarding passet till USB, för utskrift på stan, men lyckas ej spara dokumentet.

Har försökt dela till sambos mailadress men det går ej att öppna länken där heller.

Har ej lyckats Googla fram något användbart heller.

Microsofts hjälpsidor värdelösa som vanligt.

Det går att spara en del, t.ex. streckkoden som bild, men ej hela dokumentet varken på datorn eller till USB.

 

Vad / hur göra?

 

Med vänlig hälsning,

PS. Om vissa ord make no sense, inte mitt fel, datorn föreslår tokigheter trots att jag stängt av den funktionen.DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar.

Har försökt allt. Dokumentet reagerar ej på några klick bortsett från klick på vissa delar, som nämnt i inlägget. Eller rättare sagt, efter klick på dokumentet får jag ingen respons från datorn med "Spara", "Spara som", o. s. v. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här går arbetsgången:

Jag loggar in på min bokning,

Väljer "skriv ut Borrning Passet",

Borrning Passet visas över hela skärmen,

I botten på skärmen, ligger flygbolagets webbsidenamn,

Bredvid, till höger om, ligger Microsofts ikoner,

I tur och ordning, Uppdatera; Flikar; Favoriter; Sidverktyg [som innehåller, Sök på sidan, Rapportera webbplatsproblem, Visa på skrivbordet,Visa nedladdningar(hade inga när jag kollade), Alternativ (som innehåller, Utseende, Startsidor, Läsvy, Historik, Lösenord, Teckensnitt&kodning)].

Har gått igenom det som kunde eventuellt ha någon koppling till mitt behov.

(OBS! Om några ord i ovanstående text verkar lut of Place, ej mitt fel, datorn väljer vad den vill trots att jag stängde av den funktionen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en bild via skärmklippverktyget som skrivs ut, men det är väl så dags att tipsa om detta nu.

Får inte hela boardingpasset, de relevanta delarna, ovandelen med streckkoden och bottendelen med kupongen som de behåller vid gejten är bortklippta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag inte till Surface Pro 3 men finns det inga skrivbordsprogram i den?

För du verkar använda IE-appen och det kan ju tänkas att flygbolagets webb inte funkar bra i den eller om det är så att appen saknar utskriftsfunktion.

 

Kan du installera någon annan webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Får inte hela boardingpasset, de relevanta delarna, ovandelen med streckkoden och bottendelen med kupongen som de behåller vid gejten är bortklippta.

Du måste väl kunna zooma i webbläsaren eller har appen ingen zoom-funktion. Du måste väl ha vanliga Internet Exporer i den med zoom-funktion i skrivbordsgränssnittet (det gränssnitt som ser ut som som W7) .

 

Alt: Ladda ner annan webbläsare med zoomfunktion.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste väl kunna zooma i webbläsaren eller har appen ingen zoom-funktion. Du måste väl ha vanliga Internet Exporer i den med zoom-funktion i skrivbordsgränssnittet (det gränssnitt som ser ut som som W7) .

 

Alt: Ladda ner annan webbläsare med zoomfunktion.

Som jag nämnde tidigare, kl. 08:45, med boardingpasset uppe har jag inga andra verktyg än de nämnda. 

 

Alla svaren på tydlig fråga av typen "spara webbdokument till USB" i Microsofts hjälpsidor i datorn  besvaras med typ "god dag yxskaft" (dvs spara batteri, eller spara mammas bild i datorn).

Högerklick med musen funkar endast på bildreklam i boardingpasset och streckkoden. 

(OBS! Eventuella ord förvridningar i ovanstående text ej mitt fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag inte till Surface Pro 3 men finns det inga skrivbordsprogram i den?

För du verkar använda IE-appen och det kan ju tänkas att flygbolagets webb inte funkar bra i den eller om det är så att appen saknar utskriftsfunktion.

 

Kan du installera någon annan webbläsare?

 

Tack Cecilia och Fredde ! Ni får en stjärna var !  

 

Efter en funderare på IE-appen (Cecilia) och inte kunna zooma (Freddie) läste jag på om apparna och upptäckte att jag hade IE-appen endast på skrivbordet men icke i aktivitetsfältet.

Det löste problemet. En ny värld öppnade sig då jag kunde göra allt jag saknade innan. 

 

(OBS! Bär ej ansvar för förvridna ord = datorfel)

 

Bästa hälsningar,

VladAr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...