Gå till innehåll

kopiera in CDskivor till hårddisken ?


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

Är i städartagen och tänkte ge bort min cd samling, men INNAN dess tänkte jag få in musiken till datorn.

Nån som kan tipsa om bästa / snabbaste programmet för ändamålet ?? Gärna på svenska .... även om engelska är ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu laddat ner och kollat av det ni tipsat om, men mycket blandade erfarenheter.

Jag började med EAC, verkar vara nåt jag kan gilla, men när jag försökte kopiera en egen skiva så blev det stopp.

Ska man inte kunna kopiera vad som än är på skivan ??

 

Sen laddade jag ner Ashampoo. Vet inte, men den gillade inte heller min egen skiva, ska kolla på en originalskiva i morron.

 

Sen laddade jag ner Audiograbber. ELÄNDE. kom med 10-15 gratisreklamprogram som jag fortfarande på att jäklas med för att få bort. INTE KUL.

 

Ska kolla mera under morgondagen, ber att få tacka för tipsen så länge. Önskar er en fin kväll !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig sak är när man laddar ner program är att man laddar ner från programtillverkarens egen sida och att man är väldigt uppmärksam på att bocka av frågor angående installation av eventuella extraprogram. Då brukar man få med betydligt mindre skräpprogram men ingen garanti för man slipper dessa helt.

 

Hämtade du Audiograbber här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag följde din länk

Nu har jag fått nåt på halsen som jag inte får bort, Crossbrowse hör tydligen ihop med Chrome som jag aldrig använder, har i samma veva blivit av med Explorer som jag nu försöker hitta. Har alltid haft strul med Explorer tycker jag, men aldrig gillat Chrome.

En annan som jag inte tycks få bort är Reimagerepair  :angry:  

Kan ju inte ta bort Chrome innan jag hittar tillbaka till Explorer.

Dessutom nu på morronen så dyker en undersökning upp från Alltomwindows som jag inte ett dugg tror på. Där erbjuds man 400sek om man deltar, alltså inte speciellt troligt

Detta att försöka spara sina skivor på datorn har kostat mycket tid och elände och jag har inte ens kunnat börja än  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu kommer dom här reklamprogrammen med sina inslag och popup hela tiden

+ eländig musik där till. Nu är det nog bara Cecilia som blir räddningen....

 

Vet ju att detta hänt föryt, men kommer inte ihåg hur man fick bort detta

TUR MAN KAN TA BORT LJUDET SOM SNART DRIVER EN TILL VANSINNE !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad är det för skillnad på rippa och kopiera ?? - efter som frågan poppar upp

Rippa är detsamma som kopiera, på traditionellt "piratspråk". Kommer från engelska "rip off". Det säger kanske en del om programmets seriositet (eller översättarens). ;)

 

Vad var det som inte funkade med EAC, och hur yttrade det sig?

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag har just i skrivande stund ÄNTLIGEN fått ordning på att få Explorer tillbaka ...

Ska kolla igen på Matiras och ditt alternativ när jag kojpar originalskivor kontra egeninspelade.

 

Ditt alternativ fixade inte min egen inspelade cd, men det var ju bara ETT försök, sen gick ju allt åt pyttan när jag installerade allt elände från länken med audiograbber

Återkommer om hur det går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Laddade ner Audiograbber, installerade och valde att INTE installera de valfria tilläggsprogrammen inga problem där inte. Och inga reklamprogram.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är ju jättebra !! Jag vet att du är duktig,

Hör man dåligt och ser dåligt så är det lätt som en bris att ens finger fladdrar iväg till fel knapp när det ofta finns många "klicka här" knappar på samma sida,

knappar som inte fanns på dom två andra alternativen, men man kanske lär sej så småningom. Hoppas det... Tack ändå för dina förslag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Sandstone50, den 11 Jul 2015 - 12:58 PM, skrev: Sandstone50, den 11 Jul 2015 - 12:58 PM, skrev:

Ja, men det är ju jättebra !! Jag vet att du är duktig,

Hör man dåligt och ser dåligt så är det lätt som en bris att ens finger fladdrar iväg till fel knapp när det ofta finns många "klicka här" knappar på samma sida,

knappar som inte fanns på dom två andra alternativen, men man kanske lär sej så småningom. Hoppas det... Tack ändå för dina förslag..

 

Tack men det var inte tänkt som en EGO-boost för mig själv, det var mera för att visa på ett problem som jag själv upplever dagligen på andra ställen och det är att man

är så stressad idag att man inte läser vad man godkänner eller gör.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Äntligen kommit igång med kopierandet, en fråga bara - jag ska testa alla förslagen, har börjat med det första - bekvämt på svenska,. men hur ända in i ... HUR lång tid är normalt för en enda högst vanlig musik cd ??

 

Som om inte det räckte så gick det inte att kopiera de två första försöken - originalskivor !!

 

Ska ta mej an nästa program...

Redigerad av Sandstone50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, började med att ladda ner ashampoo. Vet inte vad som blev fel men det tuggade och tuggade så jag av installerade och gick vidare till "grabber". NU HAR JAG 12 små söta djävla program på köpet och när jag försöker delita och slutligen försöker med återställning så har jag nu en svart skärm och utan explorer. Förbannad är bara förnamnet och jag garanterar att jag har inte klickat på 12 okända länkar. Och datorn tjatar om att det fattas vissa filer för att kunna återställa datorn. Så nu sitter man i skiten och har inte en susning om vart man ska börja ????!!! (Plessings för en platta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder även "Total Audio MP3 Converter 3" när inte EAC lyckas med sin uppgift..

 

Edit. Den kopierar cd-skivor och sparar i t.ex flac också..

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...