Lasse B Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 (edited) Fråga. Kör med detta Malwarebytes - Anti - Malware , samt med det inbyggda Windows defender i datorn. Ett råd från någon, nu när W10 kommer den 29 Juli, bör man ta bort Malwarebytes innan W10 kommer, så att det inte strular till sig ?? Skickade ett mail till supporten för Malwarebytes, och frågade om nuvarande version var kompatibelt med W10. Det enda svar jag fick, var att man inte stödde testversionerna av W10, men hade en förhoppning om att stödja den skarpa versionen av W10. Eller skall man chansa på att det även funkar med W10 den 29 Juli, har man tur så kanske det dyker upp en annan version av Malwarebytes - Anti - Malware som kanske stödjer W10 ?? Nuvarande version är:2,1,8,1057 ( Premium ) Lite villrådig, om jag skall ta bort den innan den 29 Juli. Tacksam för ett råd, brukar alltid komma bra sådana. PS Kanske något för andra att fundera över, om deras säkerhetsprogram, Norton, Avast, Kaspersky med flera, om dessa är kompatibla med W10. Lasse B Edited July 13, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Nog har det funkat i testversionerna av Windows 10 som jag provat. F.ö. blir programmakarna tvungna att fixa fram dugliga versioner till Windows 10 - om de vill fortsätta finnas efter 29 juli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Har tänkt i samma banor när det gäller Windows 10, men jag har nu bestämt mig och tackat nej till den 29 juliuppdateringen, för att se hur mycket strul det blir för användarna som lägger in den på direkten. Du kan ju kolla kompabiliteten med dina program via ICONEN Windows 10! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbadabba Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Malwarebytes har fungerat utmärkt dom sista 3 byggen även AVG, Bitdefender, Panda , Avast men inte F-secure F-secure stoppades av Windows10med varning innan installation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Tidigt under uppgraderingen till Windows 10 kommer de antivirusprogram, som uppgraderingsprogrammet känner till, att avinstalleras eftersom det är alltför vanligt att sådana program stör stora Windows-förändringar. Men jag vet inte om MBAM Premium ingår i den listan, men om inte bör man göra det själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 14, 2015 Author Share Posted July 14, 2015 Tackar Cecilia, det var dom funderingar jag hade, Ha en bra dag Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 14, 2015 Share Posted July 14, 2015 Tack detsamma! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Lasse B Posted July 24, 2015 Author Solution Share Posted July 24, 2015 (edited) Info. Hade mailat till Supporten på Malwarebytes ang om och när Malwarebytes skulle vara kompatibel med W10. Fick ett svar i dag, att Malvarebytes Version: 2,1,8 1057, är kompatibel med W10. Det var svaret jag fick, och då utgår jag ifrån att det stämmer. Lasse B Edited July 24, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts