Gå till innehåll

Intel RealSense-datorer


johnh3

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Ja Intel RealSense måste man ju skaffa nu så att man kan logga in med ansiktsigenkänning :)

 

Hur funkar det, om man är riktigt jäkla bakis? Inte för att jag skulle... men rent generellt alltså!  :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det, om man är riktigt jäkla bakis? Inte för att jag skulle... men rent generellt alltså!  :rolleyes:

 

Ansiktsigenkänningen kommer att fungera ändå, den bryr sig inte om rödsprängda ögon, utan känner av andra punkter i ansiktet. Hur det funkar att vara rejält bakis med iris-skanning, det vet jag dock inte :) Vet heller inte när det kommer iris-skanner som man kan köpa och har inte sett något demo på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den "iris-skanning" som användes vid en av våra topphemliga försvarsanläggningar när jag gjorde lumpen byggde på att ett vanligt 2-dimensionellt foto togs av ens öga och jämfördes med ett tidigare taget referensfoto. Hade man hållit fram en bild på en giraff när referensfotot togs hade man alltså kunnat identifiera sig med det sedan. Det var inte heller några problem ta sig förbi kontrollen dagen efter en lång hård kväll. Har jag hört.  :rolleyes:

 

Ganska primitivt alltså och borde inte vara svårt eller dyrt att implementera. Men det är kanske något mer avancerat 3-dimensionellt man vill ha idag om man ska göra något liknande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...