johnh3 Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Finns det något sätt att automatisera app uppdateringar på Android? Så man kan ta säg 20 på en gång istället för att man ska in och godkänna varje uppdatering manuellt? Blir rätt tidskrävande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 I Play Butik öppnar du menyn (de tre strecken), sedan Inställningar och Uppdatera appar automatiskt. Välj önskat alternativ. Om du har flera ouppdaterade program och går till Mina appar (också via Butikens meny) finns där knappen Uppdatera alla. Om ett program i och med uppdateringen får nya behörigheter, får du godkänna det för att komma vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 I Xperia UI som du har på din z3+ (vet inte hur det är på vanilla Android) så när du får en notifikation om uppdateringar så kan du dra ner "gardinen" så finns det där "Uppdatera alla". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution johnh3 Posted July 18, 2015 Author Solution Share Posted July 18, 2015 (edited) Tack för hjälpen. Problemet löst. Edited July 18, 2015 by johnh3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Anledningen till att jag inte använder "Uppdatera alla" är att jag inte vill slösa utrymme och MB på att uppdatera appar som jag inte använder. Ja det blir en massa knappande med att uppdatera men jag anser det vara värt besväret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Att uppdatera en app innebär inte per automatik att den blir större. Visst kan den bli det men oftast byts gamla filer ut mot nya och storleksförändring är liten, ibland blir den t.o.m. mindre. Om du inte använder apparna är det väl i så fall bättre att avinstallera dem om du har ont om utrymme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Förinstallerade program som inte kan avinstalleras kan ibland inaktiveras. Då kan man avinstallera eventuella uppdateringar, så att det tar mindre plats, och man slipper uppdateringar för dessa inaktiverade program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Förinstallerade program som inte kan avinstalleras kan ibland inaktiveras. Då kan man avinstallera eventuella uppdateringar, så att det tar mindre plats, och man slipper uppdateringar för dessa inaktiverade program. Screenshot_2015-07-19-12-09-23.png ... framför allt så ligger dom inte och plockar resurser, vilket skonar batteri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Att uppdatera en app innebär inte per automatik att den blir större. Visst kan den bli det men oftast byts gamla filer ut mot nya och storleksförändring är liten, ibland blir den t.o.m. mindre. Om du inte använder apparna är det väl i så fall bättre att avinstallera dem om du har ont om utrymme. Om man hade kunnat detta så hade dessa varit avinstallerade för länge sedan. Förinstallerade program som inte kan avinstalleras kan ibland inaktiveras. Har gjort detta också. Det är för jävligt att man inte kan välja appar själv till 100 %. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 (edited) Det är för jävligt att man inte kan välja appar själv till 100 %. Det kan man... om man väljer rätt operativsystem. Eller kanske snarare rätt telefon, för även SailfishOS går naturligtvis att förstöra om det hamnar i händerna på fel tillverkare. Edited July 19, 2015 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Det kan man... om man väljer rätt operativsystem. Eller kanske snarare rätt telefon, för även SailfishOS går naturligtvis att förstöra om det hamnar i händerna på fel tillverkare. Det går men då måste man väl antingen köpa ny telefon eller roota den man har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnh3 Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Det går att anmäla sig för ett nytt Xperia koncept på Android: https://sonymobile.formstack.com/forms/xperiaconceptsw Blir väl en utvärdering senare. Har nu min som jag vill ha den så jag kommer inte att göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Har man som jag en telefon som är ca 3 år gammal så är man väl inte en intressant deltagare för Sony gissar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Bara för Xperia Z3... inte ens Compact-modellen... så, nej, det är inte aktuellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts