alex_m Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Hej min far har en laptop toshiba tecra, dock var ljudet lite klent så vi köpte externa högtalare till denna av typen 2.1 dvs 2 högtalare 1 baslåda. dessa var av märket creative billigare (400 kr). toshiba laptopen skickas med en mjukvara kallad dts studio sound, frågan är om jag skall ha denna på/avstängd ? Jag vet inte vad ni har för erfarenhet av detta program, om det är bra eller dåligt (det gör lite skillnad i ljud visserligen men svårt att veta hur ljudbilden är original, dvs om det ger bra eller sämre resultat) Datorn för övrigt används som kontorsdator, växlat med någon film,övrigt youtube .etc. så något direkt basljud behövs ju inte. så om ni har några åskiter om hur vida jag bör använda dts studio,förslag inställningar. mm välkommnas mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Beldia Posted July 21, 2015 Solution Share Posted July 21, 2015 Du får inget DTS ljud från dessa högatalare Du ska ha minst ett 5.1 system för att få DTS samt att ljudkortet kan leverera det Men du kan väl ha aktiverat surround med sub antar jag.så blir det lite bättre ljud om du spelar musik, se film etc etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted July 23, 2015 Author Share Posted July 23, 2015 tack Beldia har aktiverat surround med sub. och det fungerar bra nu mvh alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts