Lenovo W8 Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Hejsan ! jag undrar lite över om man nu installerar den nya gratis versionen av W10 , hur blir det då md ens web cam då om den funkar på W8 / W8.1 osv. kollat den cam jag tänkt köpa dess drivrutiner , dess uppdatering ang om W10 men ser ej att nån web Cam har nån W10 uppdatering alls. Då kan man iv kanske ej kunna använda sin cam i W10 , nån som vet mer om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Installerade RTM till min svåger på en nyinköpt Lenovo, Webcam och allt fungerade som det skulle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Krav som ställs på hårdvaran för att köra Windows 10 Processor: 1 GHz or faster RAM: 1 GB (32-bit) or 2 GB (64-bit) Disk space: 16 GB free space Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device, with WDDM driver Screen resolution: 1024 x 768 A Microsoft account and Internet access Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenovo W8 Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 ok då vet jag det. Om man ångar installationen av W10 kan man avinstallera den & få tillbaka W8.1 som redan fanns på Datorn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Manneman Posted July 26, 2015 Solution Share Posted July 26, 2015 De flesta drivrutiner som passar med Windows 8 och 8.1 passar även i Windows 10. För egen del har Asus uppgraderat sina drivrutiner för många modeller just vad det gäller Windows 10. Tittar man närmare på dessa så är det exakt samma som finns till Windows 8.1... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosse2 Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Installerade RTM till min svåger på en nyinköpt Lenovo, Webcam och allt fungerade som det skulle. Om jag fattar dej rätt så behöver man inte vara med i insiderprogrammet för att allt ska funka att sätta in rtm versionen. (aktivering, wupdate m.m.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Om jag fattar dej rätt så behöver man inte vara med i insiderprogrammet för att allt ska funka att sätta in rtm versionen. (aktivering, wupdate m.m.) Visst fungerar det utan att vara med i insiders. Själv är jag är inte med. Så det är bara att uppgradera och kolla så man blir aktiverad. Sen kan man göra en Clean install om man vill. Allt fungerar som det ska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts