Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

Läste att LGJ att innsiders får vattenmärke, Men både på min laptop, samt min Ältsta son är insiders och är i snabba ringen, ingen av oss har någon vattenstämpel.

Och våra versioner är aktiverade. Någon annan insiders som har fårtt vattenstämpel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det blev en del trådar på olika forum angående vattenstämpeln för insiders, här är en av dom:   http://forums.mydigitallife.info/threads/64148-Windows-Insider-Start-Menu-Watermark

Många satt och letade med  förstoringsglas och försökte se nånting. :D

 

Här är nog originalet där allt startade skulle jag gissa på.

Det fanns tydligen en helt annan förklaring varför han såg en vattenstämpel.

 

http://www.neowin.net/forum/topic/1268454-windows-insider-start-menu-watermark/. 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägg 1 uppdaterat.   (Röd text  i några dagar så slipper ni leta).        post-15723-0-02219800-1431282962.gif  

post-15723-0-66029000-1438470509.png

 

 

 

Och för att ytterligare göra det enkelt för er, en direkt länk till inlägg 1:  post-15723-0-12345300-1425068863.png

     http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nästan så man blir sugen att gå med i insiders igen.

Och innan kvällen är slut så är jag nog det, svårt att låta bli nya build och 10525 låter frestande :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den är buggig läste jag men testa du. Trodde att det var slut med testversioner häftig skiftande bild kan du inte göra en skiftande W7 bild åt mig. Ja kanske på Skrivbordstråden.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips och goda råd från Cecilia:

 

Avråder från alla program som är ute efter att tweaka, städa eller optimera Windows 10. Det är alldeles för stor risk att de inte vet tillräckligt mycket

om hur Windows 10 fungerar internt och därmed orsakar problem. Sen om problemet visar sig omedelbart, om en vecka eller om 6 månader vet man inte,

och det är inte kul när man om 6 månader står med en Windows-uppdatering som inte går att installera eller ett program som inte går att avinstallera,

och då har man ingen aning om att det berodde på ett program man körde för länge sen.

 

Innebär detta att program typ CCleaner, Auslogics Diskdefrag och Advanced SystemCare  inte skall användas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skall o skall det är väl hur man tolkar texten, snarare ett råd som hon skrev i ett annan inlägg som jag tyckte var bra.

 

Personligen har jag installerat om många datorer åt andra där jag vet att dom har använt CCleaner typ dagligen och

ibland så har systemfiler saknats eller varit trasiga eller andra konstiga fel för att det har städats lite för mycket.

 

Och med den erfarenheten så avråder jag alla i min närhet att inte använda CCleaner eller liknande städ program.

Det finns ett inbyggt i Windows som jag anser vara bra och som fungerar bra för de flesta.

 

Om MS hade tyckt att deras eget diskrensnings program städade för dåligt så hade dom säkert gjort något åt det. B)

Jag har väldigt svårt att se något behov eller nytta av att använda 3:e parts diskrensnings/städ program.

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske en längre tid framöver, skall skippa med att fixa registret, tills dess att dom hängt med i svängarna.

 

Om man inte har datorproblem som man vet beror på ett fel i registret och man har Vista eller en senare Windows-version så finns det ingen anledning att fixa i registret på något sätt, förutom om man själv är riktigt duktig på vad allt används till i registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skall o skall det är väl hur man tolkar texten, snarare ett råd som hon skrev i ett annan inlägg som jag tyckte var bra.

 

Personligen har jag installerat om många datorer åt andra där jag vet att dom har använt CCleaner typ dagligen och

ibland så har systemfiler saknats eller varit trasiga eller andra konstiga fel för att det har städats lite för mycket.

 

Och med den erfarenheten så avråder jag alla i min närhet att inte använda CCleaner eller liknande städ program.

Det finns ett inbyggt i Windows som jag anser vara bra och som fungerar bra för de flesta.

 

Om MS hade tyckt att deras eget diskrensnings program städade för dåligt så hade dom säkert gjort något åt det. B)

Jag har väldigt svårt att se något behov eller nytta av att använda 3:e parts diskrensnings/städ program.

 

 

Om man inte har datorproblem som man vet beror på ett fel i registret och man har Vista eller en senare Windows-version så finns det ingen anledning att fixa i registret på något sätt, förutom om man själv är riktigt duktig på vad allt används till i registret.

 

 

Applåder åt er bägge! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kör Thunderbird 40b1, som har samma strul som jag efter uppgradering till Win10? 

 

Kryssrutan längst upp till höger i programfönstret, som normalt avslutar programmet, är stendöd. Enda sättet att avsluta är via Arkiv -> Avsluta (eller via F4).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har tyckt om windows10 och använt den ända fram tills idag, nu när jag läste detta.

De börjar överdriva, och vill ha full kontroll över alla och vill spionera på allt och alla, då tyckte jag att det räcker NU !!!

 

Tillbaks till antingen windows7 eller mac. Bye bye Windows 10 !!!!

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu är det väl dags att ni tar på er foliehattarna, snacka om icke-nyhet.

Artikeln länkar till: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081438 dels finns information där om alla filer den uppdaterar, så man bör med enkelhet ungefär kunna räkna ut det mesta.

(b.la Flash, Bluetooth, låsskärmen, någonting med mörkt tema, osv osv)

Det står också det att denna uppdatering ersätter den tidigare 3081436, besöker man då: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081436

så står det där vilka tidigare uppdateringar den innehåller. Vad är det som är så HEMLIGT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyckt om windows10 och använt den ända fram tills idag, nu när jag läste detta.

De börjar överdriva, och vill ha full kontroll över alla och vill spionera på allt och alla, då tyckte jag att det räcker NU !!!

 

Tillbaks till antingen windows7 eller mac. Bye bye Windows 10 !!!!

 

 

Är väl ingen hemlighet att det spioneras, Google gör det Microsoft gör det.

 

Har ett bra förslag till er som är så rädda av er

 

Köp F-secure Safe

Då får ni med ett program som heter F-secure Freedom

Då blir ni helt anonym på nätet, det spärrar spion program m.m

 

Mycket användvart om man håller på med Torrents

 

Min dator är nu om jag kollar i afganistan. (Tror datorn har rymt) :D  :D  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte så mycket om dom spionerar, eller vad dom nu gör, vi är ändå övervakade överallt, gallerier, tunnelbanor, bussar med mera.

Jag tror inte man är så speciellt intresserat av vissa av oss.

Upplever man att man känner sig speciellt övervakad i W10, ja ta bort det då, så slipper man fundera, få ångest eller hur det nu yttrar sig,skaffa något annat istället, om man nu tror att man blir mindre övervakad.

Svårare är det inte.

 

Ha en bra helg alla.

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryr mig inte så mycket om dom spionerar, eller vad dom nu gör, vi är ändå övervakade överallt, gallerier, tunnelbanor, bussar med mera.

Jag tror inte man är så speciellt intresserat av vissa av oss.

Upplever man att man känner sig speciellt övervakad i W10, ja ta bort det då, så slipper man fundera, få ångest eller hur det nu yttrar sig,skaffa något annat istället, om man nu tror att man blir mindre övervakad.

Svårare är det inte.

 

Ha en bra helg alla.

 

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det snyggt LGJ. Är det någon som har provat Windows Media Player 12 i Windows 10 den har nämligen stöd för det förlustfria formatet Flac den klarar av att spela upp det och rippa har provat det på Dator 2 för ett tag sedan.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...