Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

Hej

Jag behöver installera om w 10 då versionen inte funkar längre, mitt problem är ju att jag inte uppgraderade utan att jag installeráde en provversion direkt, någon här som kan hjälpa mig?,hade nyckel med w 7 installerat innan men den finns tyvärr inte kvar!

 

mvh

 

Finns 3 alternativ

1.Stanna kvar i insiderprogrammet, jag kan ge dig länk till sista ision

2. Köp en en windows 7 eller windows 8.1 licens och uppgradera

3. Köp en Windows 10 licens

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej alla

 

Har fått in en oanvänd men gammal bärbar Fujitsudator som har Windows 10 ikonen i listen, men där ägaren vill fortsätta köra W7.

Har letat efter ett sätt att få bort ikonen och därmed Microsofts möjlighet att ladda ner W10 till datorn  (Inte bara dölja ikonen)

 

Går man in på Fujitsus supportsida så framgår det klart att dom inte supportar W10 för den här modellen och jag vill inte riskera att stå utan en massa drivrutiner då den bara skall användas för att visa bilder på duk via projektor

 

Någon som vet?

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information om den kommande uppdateringen  "Windows 10 Fall update"    (Threshold 2)

 

Google översättning och några mindre justeringar av mig:

 

 

 

Enligt en pålitlig källa, kommer Microsoft släppa "Threshold 2" (TH2) lanseringen av Windows 10 i november som Windows 10 Fall update. Och till skillnad från den post-RTM Windows Insider byggen

vi har fått, kommer nerladdningen via Windows  update  som en kumulativ uppdatering, inte som en fullständig build

Det är mycket som händer här, så låt oss bryta ner det.

Windows 10 Fall Update. Detta är det officiella namnet på den första stora uppdateringen till Windows 10, även om det naturligtvis OS kommer fortfarande att kallas Windows 10.

För att skilja Windows 10 Fall Update från RTM release, men det kommer att identifieras som version 1511 (där 15 = "2015", året och 11 = "November" månaden), som anger den dag då release.

Ingen förutsättning krävs. Du kan uppgradera till Windows 10 Fall Update direkt från RTM-versionen av Windows 10, utan att först behöva installera några andra uppdateringar.

Likaså om du uppgraderar till Windows 10 från Windows 7 / 8.1 efter fallet Update görs tillgänglig, får du Windows 10 Fall Update.

Ingen aktivering. Detta är inte en fullständig build installation som vi ser genom Windows Insider, så du behöver inte återaktivera Windows efter uppdatering. Aktiverade datorer förblir aktiverad.

Windows Update distribution. Du kommer att få Windows 10 Fall Update på samma sätt som du får något annat uppdatering Windows 10: Genom Windows Update. Det kommer att ha samma fördelning

som en säkerhetsuppdatering, vilket innebär att du kommer att få det omedelbart. Helst ska du bara vakna upp datorn en dag, logga in, och redan på den nya versionen. Uppdateringen kommer att få

namnet "Windows 10 November 2015" i Windows Update.

Ändringar i Windows 10. Om du har följt tillsammans med Windows Insider uppdateringar för Windows 10 sedan RTM, kommer det inte vara för många överraskningar här. Men Windows 10 Fall Update

omfattar ett antal förändringar, inklusive en förbättrad Media Creation Tool, nya lokaler och andra nya funktioner för Cortana och olika Edge förbättringar (men inte tillägg, sorry).

Aktiverings förändringar. Som tidigare rapporterats kommer Windows 10 Fall Update stöder aktivera med datorns Windows 7, 8, eller 8,1 produktnyckel. För att detta ska fungera måste nyckeln

matcha version av Windows 10 använder samma uppgraderingsmatris.

Recovery verktyg. Push Button Reset funktionen kommer att uppdateras så att återställa datorn återställs den till Windows 10 Fall Update, inte juli RTM release. Om du har uppgraderat från Windows 8.1,

kommer du att förlora PC-tillverkaren anpassningar. (Detta kommer inte att hända på Windows 10 datorer.)

 

 

 

Källa:     https://www.thurrott.com/windows/windows-10/7122/windows-10-fall-update-is-set-for-november-release

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Turbo" Kan hålla med om Microsoft borde släppa en uppdaterad ISO. I dagen läge med en Clean install av build 10240 är det ganska många olika uppdateringar som ska installeras. 

Med "Windows 10 Fall update" så blir det troligen bara en större. Så egentligen ingen större skillnad vid en Clean install.

En ny build är färskvara i bara några dagar innan den också behöver uppdateras, så har det alltid varit.

 

Edit:

Jag läste någonstans att dom ev skulle släppa en ESD fil :D :D  :D  Insider fick ju build 10240 RTM en månad innan det officiella släppet.

Så chansen är stor att insider även denna gång kan få Windows 10 Fall update RTM som ESD. (hoppas jag)

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Ny Windows 10 uppgradering (threshold-2) ska komma i morgon  via Windows update den 10/11 2015.

(Nerladdnings länkarna i inlägg 1 kommer att bytas så fort det släpps nya ISO)

 

http://news.softpedia.com/news/busy-week-ahead-windows-10-threshold-2-to-launch-tomorrow-new-mobile-build-also-coming-495888.shtml#sgal_0

 

 

post-15723-0-84318700-1447107600.jpg

 

 

 

Edit:    

 

Windows 10 November Update Demo - Official Release (Final Version)          https://www.youtube.com/watch?v=YiB6PjH88t0

 

 

 

På tordag den 12/11 kommer troligen den stora uppgraderingen TH2.

 

http://www.computerworld.com/article/3003641/microsoft-windows/patch-tuesday-today-windows-10-upgrade-day-on-thursday.html

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det den nya ISOn man får ner nu om man använder Microsofts MediaCreationTool? Min fastnar på 0% men det är kanske bara för att hela världen tankar nu? Eller finns det något annat sätt att få tag på det? Tänker göra clean install som vanligt så via Windows Update är inte ett alternativ. 

 

Engelsk 64bit är det jag är ute efter. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench 

Den funkade betydligt bättre, om det är ISO man är ute efter. 

 

Och den finns förstås i det heltäckande första inlägget i denna tråden om man bara tagit sig tid att kolla ordentligt. Eller så la LGJ dit den nyss. ;) 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från 10240 RTM  till 10586 TH2 är det hela 2.6 GB  att hämta hem från Windows update.  Det kallar jag en väldigt stor uppdatering. Du behöver dessutom minst 7 GB ledigt på C: disken. B)

Jag rekommenderar som vanligt att det kan vara bättre att tanka hem en ISO och göra en Clean install. Se det som en julklapp till datorn. :D  :D :D  

 

 

ISO som innehåller både Home och Pro:  https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att inte slöa till om man vill hämta.

 

Från nedladdningssidan:

 

Links valid for 24 hours from time of creation.

Links expire: 11/14/2015 5:34:53 AM UTC

Det är för dig just för det tillfället, dvs inget att bry sig om, länkarna har funnits tidigare och kommer att finnas kvar. Den där texten står alltid där när man hämtar.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skummat igenom nya uppdateringen. En del trevligt... men

 

Jag vet inte vad det är för en massa positiva saker som ligger bakom hypen jag läst att denna ska vara så fantastiskt mycket bättre än RTM.

 

Det enda positiva jag märkt är att Utforskaren kommer ihåg var man vill ha den och inte hoppar lite varje gång man startar den. 

 

Sökfuntionen funkar fortfarande inget vidare för mig. Hittar inte filer, inte ens de som ligger i indexerade mappar, inte ens om jag fäster filen på startmenyn. 

 
Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...