Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

På följande länk så kan ni ta hem officiella Iso filer för både Home och Provarianter

32 bitar eller 64 bitar samt önskat språk, Jag funderar på det Kinesiska som Lasse lekte med tidigare :D  :D  :D

eller så kan ni välja där att uppgradera din befintliga Windows 7 eller Windows 8.1 version till windows 10

Då slipper ni allt tjafs med Windows update som jag ser ni har skrivit om tidigare i tråden

om ni väljer alternativet att installera på en annan enhet så får man välja att få en bootbar Usb sticka eller en Isofil

 

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Här är en generisk nyckel som funkar med ovanstående iso... ifall någon vill testa utan att offra sin ordinarie produktnyckel.

W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX

 

...slmgr fungerar sedan som vanligt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På följande länk så kan ni ta hem officiella Iso filer för både Home och Provarianter

32 bitar eller 64 bitar samt önskat språk, Jag funderar på det Kinesiska som Lasse lekte med tidigare :D  :D  :D

eller så kan ni välja där att uppgradera din befintliga Windows 7 eller Windows 8.1 version till windows 10

Då slipper ni allt tjafs med Windows update som jag ser ni har skrivit om tidigare i tråden

om ni väljer alternativet att installera på en annan enhet så får man välja att få en bootbar Usb sticka eller en Isofil

 

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Jag funderade lite om att ifall man skulle låta WU installera på en dator och sedan ta hem isofilen att den skulle gå att använda på övriga datorer som naturligtvis även är berättigade till w10 eller om varje dator får en unik iso som bara går på den. Någon som testat alternativet i ovan? funkar det på alla datorer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag funderade lite om att ifall man skulle låta WU installera på en dator och sedan ta hem isofilen att den skulle gå att använda på övriga datorer som naturligtvis även är berättigade till w10 eller om varje dator får en unik iso som bara går på den. Någon som testat alternativet i ovan? funkar det på alla datorer eller?

 

 

Jag tror nog att du måste först installera en skarp genuin version av windows 7 eller 8.1 på dom olika maskinerna och se till att dom är aktiverade

Sen ska du uppgradera till Windows 10 o se till att den blir aktiverad.

sen kan du använda Isofilen o göra en clean install. Du behöver dock bara en Iso fil sen till samtliga maskiner

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att du måste först installera en skarp genuin version av windows 7 eller 8.1 på dom olika maskinerna och se till att dom är aktiverade

Sen ska du uppgradera till Windows 10 o se till att den blir aktiverad.

sen kan du använda Isofilen o göra en clean install. Du behöver dock bara en Iso fil sen till samtliga maskiner

Tanken var att göra detta på "lagligt sätt" med aktiverade w7-w8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade på plattan (reserverade Windows 10) och en dator jag har stående hos föräldrarna:

http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-upgrade

 

Nu försvann den lilla flaggan i det högra hörnet helt och hållet både på plattan och datorn ifråga..

Så kommer Windows 10 via det vanliga Windows update, eller blir det nåt slag pop upp fönster som kommer senare man kan installera med?

 

Eller blir det via app butiken som när Windows 8,1 kom?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag funderade lite om att ifall man skulle låta WU installera på en dator och sedan ta hem isofilen att den skulle gå att använda på övriga datorer som naturligtvis även är berättigade till w10 eller om varje dator får en unik iso som bara går på den. Någon som testat alternativet i ovan? funkar det på alla datorer eller?

 

 

Hämta hem en ISO fil och kör uppgradering från den så slipper du WU helt. Sedan kan du göra en Clean install med samma ISO om du vill.

(För W8.1 lägg en kopia av ISO filen på skrivbordet, dubbelklicka på den och starta setup och kör uppgraderingen direkt.)

(För W7 mounta ISO n eller gör ett install media på ex USB och kör från Windows).

 

Har du olika versioner på dina datorer typ home och pro så får du hämta 2 olika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gammal novis...vad innebär "som vanligt"? :)

 

Starta kommandotolken och skriv slmgr, så får du alla tillgängliga växlar för kommandot,

Vill du t.ex förlänga den första en månad långa provperioden med ytterligare en månad, kör du...

slmgr /rearm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har nu först uppgraderat till Windows 10 från Windows 8.1, och sedan gjort en Clean install via USB-sticka (med en helt ny partitionering där recoverypartitionen rykte) för att äntligen slippa all "bloatware" på min Acer...

Nu styr jag över installationen och inte OEM-tillverkaren :D Tack Microsoft!
 

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har upgraderat från win 7 till win 10 och den är aktiverad också men sen när jag ska göra en clean install med min win 7 nyckel så går det inte. Någon som har någon aning.

 

Installera utan att ange nyckel. (Välj hoppa över)  Du blir automatisk aktiverad.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På följande länk så kan ni ta hem officiella Iso filer för både Home och Provarianter

32 bitar eller 64 bitar samt önskat språk, Jag funderar på det Kinesiska som Lasse lekte med tidigare :D  :D  :D

eller så kan ni välja där att uppgradera din befintliga Windows 7 eller Windows 8.1 version till windows 10

Då slipper ni allt tjafs med Windows update som jag ser ni har skrivit om tidigare i tråden

om ni väljer alternativet att installera på en annan enhet så får man välja att få en bootbar Usb sticka eller en Isofil

 

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Tack för smarta verktyget Beldia du är ett geni. Hämtar hem Windows 10 Home ISO:n istället x64 Svensk så slipper jag WU.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag skojade när jag skrev att jag inte sett några smileys.

Det är ju exakt samma build så dom är med all säkerhet inte borta.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det precis nyss i IE11 i Windows 10 på Dator 2 smiley figuren uppe i det högra hörnet är kvar. Försvinner nu ska uppgradera till Windows 10 Home höres sen hur det gick osv.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... att gå med på "feedback-ikonerna" lite varstans under previewtiden kan jag acceptera. Men nu? I skarpt läge?

 

Det enda jag hittar hos MS är detta:

 

In addition to the feedback-app, Microsoft has included 'smiley face' icons in many of the new apps (usually located in the navigation column or top right corner). Upon clicking the icon, the user will be taken directly to the feedback app and the specific section corresponding to the app they were just using. These inclusions come in addition to the UserVoice pages Microsoft has been opening for many of its products. Although, typically after an app exits the preview stage, these smiley faces do go away

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick felmeddelande vid uppdat till W10

W10 gick inte att uppdatera

Det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet

Jag kör W7sp1. På min disk0 finns en 100mb partition utan enhetsbokstav. Dessutom systempartitionen med 85 gb ledigt

Försöker W10 installera i 100 mb-partitionen?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

Jag har bekymmer med min Windows 10 uppgradera.

3 datorer.

Dator.1 Sony Vaio laptop win7 PRO sp1.

Dator.2 Stationär win7 HP sp1.

Dator.3 Liten HTPC sin win 8.1 PRO.

På alla.tre står det att Windows är reserverat och att jag står i kön, jag ska invänta till jag får ett meddelande på skärmen eller att win10 appen blir blå??

Jag har provat med wuauclt.exe /updatenow.

Får då misslyckad uppgradering i alla tre burkarna.

Har windows-bt mapp på alla tre. Samtliga ligger på 5gb nu typ.

Vad gör jag?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...