Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Laddade ner från denna sida https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 sen uppgraderade jag den från win 7 homepremium till win 10 home. Efter detta så gjorde jag en clean install när du gör detta hoppa över om att skriva i nyckeln. Viktigt att du uppgraderar först sen clean install kolla också innan du gör cleaninstall att den är aktiverad den var här det automatiskt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gjorde en uppgradering det gick bra och Windows 10 Home vart aktiverad. Gjorde en Clean Install allt gick fint och Windows 10 vart inte aktiverad och vad ska jag göra då.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig redo för Windows 10 RTM men nu känns det inte för det ska strula. Återgår till något annat Windows om det inte löser sig.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig redo för Windows 10 RTM men nu känns det inte för det ska strula. Återgår till något annat Windows om det inte löser sig.

 

//DAson

Alltid lika underhållande och förutsägelsefullt att läsa dina svängningar fram och tillbaka DAson. Innan kvällen är slut tror jag du lovordat Win 10 och uppdaterat alla maskiner, även grannarnas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ!

 

 

Efter inråden i denna tråd så skulle jag använda mig av media creation tool och uppgradera windows 7 och windows 8.1 via dena inifrån windows och det gjorde jag.

Det skulle inte vara något problem
 

Anledningen till detta var att min gwx app fick misslyckad uppgradering till windows 10 pro/home hela tiden.
 

Nu vägrar mina datorer att aktiveras
 

 

Varför?

 

Det skulle ju fungera om jag läser det som står i denna tråd.
 

Felkod: 0xC004F034

 

Likadant på alla datorer.

någon som kan förklara?

Jag uppgraderade direkt från befintliga windows 7 och 8.1

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rådet att uppgradera via ISO är från Microsoft, jag och många andra har gjort på samma sätt och vad jag känner till så har det inte varit några problem.

Några frågor har jag dock:

1. Har du rätt media  Home vs Pro ?

2. Var datorerna anslutna till internet under uppgraderingen?

 

edit: Jag kan upplysa dig om att många har samma problem just nu, så du får nog vänta och se. Det är troligen MS servrar som inte hänger med.

http://www.tenforums.com/windows-updates-activation/9399-after-upgrade-windows-10-cannot-activate-error-code-0xc004f034.html

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dator 2 och HP laptopen har och kör Windows 10 Pro den som kom den 15:e juli och dessa funkar bra. Jag har sett att många på sweclockers.com har problem med aktiveringen http://www.sweclockers.com/forum/trad/1380144-gar-ej-aktivera-windows-10 och att inte tala om banbredden http://www.sweclockers.com/nyhet/20870-microsofts-lansering-av-windows-10-ater-upp-bandbredden-pa-internet

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade min NUC från Win 8.1 Pro till Win 10 Pro via ISO inifrån Win 8.1. 

 

Windows är aktiverat MEN när jag kollar vilken produktnyckel jag har så visar den den att jag har den allmäna VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T istället för min egen gamla 8.1 nyckel.   Är det så det ska vara?  Kan jag gå vidare och göra en clean install av Win10 från USB-sticka nu?  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Uppgraderade min NUC från Win 8.1 Pro till Win 10 Pro via ISO inifrån Win 8.1. 

 

Windows är aktiverat MEN när jag kollar vilken produktnyckel jag har så visar den den att jag har den allmäna VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T istället för min egen gamla 8.1 nyckel.   Är det så det ska vara?  Kan jag gå vidare och göra en clean install av Win10 från USB-sticka nu?  

Ja det är rätt nyckel så allt är ok. Din gamla nyckel kan du INTE använda i W10.

din dator är aktiverad  (OEM) och låses mot din hårdvara, ej din gamla nyckel.

Gör en Clean install utan att ange nyckel så blir du automatiskt aktiverad.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej alla glada.

Min windows 7 home stationära är aktiverad men inte min lapp eller min htpc. Kört samma installation på alla tre uppgradering.

Skumt?

 

Skumt?  nää det är bara att vänta på att MS servrar orkar med.

Prova att starta om några gånger.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det är rätt nyckel så allt är ok. Din gamla nyckel kan du INTE använda i W10.

din dator är aktiverad  (OEM) och låses mot din hårdvara, ej din gamla nyckel.

Gör en Clean install utan att ange nyckel så blir du automatiskt aktiverad.

Kanon då litar jag på det! Men det får bli imorgon,vill inte riskera att fastna i något jag inte kan släppa så man sitter uppe halva natten, tiden går så snabbt vid ominstallation. :)

 

Har förresten märkt ett konstigt fenomen på den uppgraderade burken. När jag gör en restart så vägrar nätverkskortet få IP via DHCP. Om jag däremot gör shutdown och sedan startar den igen så går det bra. Skumt...

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ang aktivering som strular:  många har samma problem just nu, så ha lite tålamod och vänta .  Det är MS servrar som inte hänger med.

Prova att starta om datorn ibland, det kan hjälpa.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Info om hur Windows 10 aktivering fungerar.

 

HWID    (Hardware Identification)

 

 

Hårdvaruidentifiering, en säkerhetsåtgärd som används av Microsoft för aktivering av Windows-operativsystemet.
Som en del av produktaktiverings systemet är att ett unikt HWID.......

 

Nyfiken ?   Läs hela informationen  i inlägg 1,  Där finns även en del andra bra saker att läsa 

 

 

 

 

 

( Smyg reklam för att få folk att läsa första inlägget i denna tråd??            Nää absolut inte             post-15723-0-38564400-1437841791.gif

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 10 pro fungerar perfekt på min lenovo thinkpad och dessutom hitta den alla drivrutiner till datorn efter en ren installation, Windows 10 blev aktiverad direkt :)

 

Kul att höra Gron, bra jobbat. Är man medlem här på forumet så brukar allt ordna sig :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 pro fungerar perfekt på min lenovo thinkpad och dessutom hitta den alla drivrutiner till datorn efter en ren installation, Windows 10 blev aktiverad direkt :)

 

 

Hur är det med batteritiden då? för det brukade vara problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har jag hämtat program/filen MediaCreationTool och laddat ner windows10 men jag undrar vart jag kan hitta installations-filen för windows10 på min dator nu?

 

Den bara hämtade Windows 10 och sedan så hände inget?

 

Tack.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...