Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Bryr mig inte så mycket om dom spionerar, eller vad dom nu gör, vi är ändå övervakade överallt, gallerier, tunnelbanor, bussar med mera.

Jag tror inte man är så speciellt intresserat av vissa av oss.

Upplever man att man känner sig speciellt övervakad i W10, ja ta bort det då, så slipper man fundera, få ångest eller hur det nu yttrar sig,skaffa något annat istället, om man nu tror att man blir mindre övervakad.

Svårare är det inte.

 

Ha en bra helg alla.

Håller också med totalt.

Att folk orkar bry sig..... så länge jag inte vill göra något olagligt :) får de "övervaka" mig hur mycket som helst.

Det ger ju faktiskt mig större säkerhet på sitt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr upplever många som är med i insiderprogrammet att Microsoft spionerar, det är faktiskt så att dom som är med i leken har godkänt att microsoft får ta del av vad man använder datorn till. Antingen acepterar man det eller gå ut ur insiderprogrammet. Det är till syvende och sist till för att förbättra windows för alla användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade på build numret du skrev 10520 som ska vara 10525, inte om min sign var snygg eller inte, men tack iallafall. :D

 

Har ändrat så att det blev rätt. Tröttnade du på flashande Windows 10 Pro loggan.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen hemlighet att det spioneras, Google gör det Microsoft gör det.

 

Har ett bra förslag till er som är så rädda av er

 

Köp F-secure Safe

Då får ni med ett program som heter F-secure Freedom

Då blir ni helt anonym på nätet, det spärrar spion program m.m

 

Mycket användvart om man håller på med Torrents

 

Min dator är nu om jag kollar i afganistan. (Tror datorn har rymt) :D  :D  :D

 

Hur funkar detta om man kör med t ex dyndns.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar detta om man kör med t ex dyndns.com?

 

 

Du är ändå inte anonym

 

Testa detta det är gratis under 14 dagar, anser att det är marknadens bästa anonymitetstjänst

Ingen kan spåra dig, du blir förvånad när du ser loggarna hur många som försöker spåra dig

Fungerar bra upp till 100 Mbits hastighet

https://www.f-secure.com/sv_SE/web/home_se/freedome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi har olika uppfattningar, Jag accepterar din lösning, så håller jag mig till min.

 

Ska tillägga att jag använder bara tjänsten på en virutuell maskin som ligger på Hyper V där jag har diverse program som jag inte ska skriva om på detta forum

 

I övrigt så kör jag helt öppet fast med antivirus o brandvägg, Duger gott för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Någon som kör Thunderbird 40b1, som har samma strul som jag efter uppgradering till Win10? 

 

Kryssrutan längst upp till höger i programfönstret, som normalt avslutar programmet, är stendöd. Enda sättet att avsluta är via Arkiv -> Avsluta (eller via F4).

 

Fixat i ver 41.0b2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAson, det är nog någon bugg i 10547 för jag testade och valde att inte visa dom, och kunde inte få tillbaka skrivbords ikonerna.

 

 

Tips: Gör gärna en  system image backup med det inbyggda i Windows när installationen är färdig, så slipper du installera om

när du får nåt fel. Du återställer enkelt o snabbt.

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var smart men det är ingen direkt fara hade inte installerat så många spel. En installation idag av Windows 8.1 & 10 tar kortare tid att genomföra men jag ska tänka på saken.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAson, det är nog någon bugg i 10547 för jag testade och valde att inte visa dom, och kunde inte få tillbaka skrivbords ikonerna.

 

 

Tips: Gör gärna en  system image backup med det inbyggda i Windows när installationen är färdig, så slipper du installera om

när du får nåt fel. Du återställer enkelt o snabbt.

Många var det nog som gjorde misstaget att testa och blev tvungna att ominstallera (jag också).

Nu har jag en backup på lut  :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att jag inte var ensam om det då.                  post-15723-0-38564400-1437841791.gif

Jag gör alltid en image backup på alla Windows versioner, så har man några att välja på om man känner för att byta.

 

Det är nästan ett tvång när man håller på att testa både olika  Windows och program.        

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört 10547 i en vecka och det fungerar rätt bra, dock har jag märkt av vissa problem mot min server vid användning av alla build av 10:an. Möjligen återgår jag till RTM senare. Men det är intressant att testa nått nytt.

Nu har du väl skrivit i fel tråd va. :D

 

Jag föreslår den här i stället:      http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29423-windows-10-insiders-uppgraderingar/

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som är insatt i Lagringsutrymmen (storagepool) som finns på kontrollpanelen

 

Min fråga är om man sätter in 4 st 6 TB diskar och väljer att göra en lagringspool med paritet

Så borde man väl få ut 18TB i lagringsutrymme och ändå vara säker om en disk går sönder

 

Som jag har fattat det så ska det motsvara raid 5

Rätta mig om jag har fel

Vill inte köpa ett raidkort (har varit med om ett som gick sönder och det gick inte få tag på något nytt så all Data försvann

Tack o lov så hade det företaget en backup så det gick fixa ändå

 

Men jag som privat person kan inte ha en backup på 18TB så det är därför jag undrar

 

//Beldia

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag behöver installera om w 10 då versionen inte funkar längre, mitt problem är ju att jag inte uppgraderade utan att jag installeráde en provversion direkt, någon här som kan hjälpa mig?,hade nyckel med w 7 installerat innan men den finns tyvärr inte kvar!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...