Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

4 timmar sedan, Cecilia sade:

Windows räknar fram ett hårdvaru-id utifrån datorns hårdvara. Det är inget man kan skaffa.

Det gällde att förklara för Gebe att han måste uppgradera för att skaffa (få av Microsoft eller låta Windows räkna fram som du säger ) ett HWID för att sedan kunna köra en Clean Install.

Trist att du bara vill märka ord istället för att försöka hjälpa den som behöver det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, göte sade:

Det gällde att förklara för Gebe att han måste uppgradera för att skaffa (få av Microsoft eller låta Windows räkna fram som du säger ) ett HWID för att sedan kunna köra en Clean Install.

Trist att du bara vill märka ord istället för att försöka hjälpa den som behöver det

Sedan i november behöver man inte uppgradera först utan kan i stället göra en ren installation direkt och då skriva in nyckeln för Windows 7, det var en av nyheterna i version 1511.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för svaret, men jag tog det säkra före det osäkra, även om det inte var så osäkert, och gjorde först en uppdatering av mitt gamla W7 operativ, som legat stilla i ett år. Jag började processen i går kväll, och datorn fick stå på hela natten och jobba med att ta hem alla gamla uppdateringar. På morgon så var det 120 stycken som skulle installeras, och det tog ytterligare 3 timmar! innan allt var på plats. Sedan gjorde jag uppgraderingen till W10.

Den tog säker 2 timmar den också, medan den jag gjorde på den andra datorn från W8.1 till W10 gick på en kvart.


I alla fall när W10:an var installerad, på sista dagen för gratis uppdatering, så kollade jag att det nya operativet var aktiverat, och det var det. Jag skall sedan jag göra en ren installation, för den installation som jag har nu är nog inte helt 100, då jag avbröt det första installationsförsöket, och det såg ut som att det blev en hel del kvar på hårddisken, som nog inte skall vara där. Men nu är datorn aktiverad och det var det viktiga och på de sista skälvande timmarna medan det var gratis.

Tack, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...