Gå till innehåll

Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

En del väntar och väntar på uppgraderingen som aldrig tycks komma.

En del väntar inte alls, men får uppgraderingen ändå.  :wacko:

 

Läste detta på ett forum nyss.

 

So, I never wanted the upgrade... I even disabled that stupid GWX app two times.
I never had my upgrade reserverd or anything...

But still, I got that 5,4GB upgrade folder. Gee, thanks Microsoft!

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 428
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Hallå där Gnidddy, nerladdningen har redan börjat, har du inte läst alla inlägg??

Det finns många runt om i världen som både har hunnit uppgraderat och gjort en Clean install.

Men ingen i Sverige vad jag vet just nu.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det skönt, det är så att man

Japp Lasse. Tackar dig en gång till för tipset om Rtm. Nu går jag under jord en tid framöver. Orkar tyvärr inte ha support till alla. Kommer att rekommendera min kompis datorföretag för dom som vill ha hjälp med installation. Så med andra ord så har jag semester från datorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns pris på vad Windows 10 Home kan kosta dem har inget i lager än men det kommer säkert sen när den väl har släppts. http://www.proshop.se/Operativsystem/Microsoft-Windows-10-Home-licens-2511028.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

Microsoft har börjat leverera Windows 10 RTM  via update, dock ej i vårat land ännu.

Våran tidszon ligger åtskilliga  timmar efter. Men nu är det i alla fall på G.

 

Och för alla som undrar vilken build det är så ser ni det på bilden. 

Det är exakt samma build som många av oss har kört med de senaste veckorna. 

 

Jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan lade tillbaka windows 8.1 pro enbart för att få RTM-uppgraderingen ner till min dator. När det var klart gjorde jag en ISO av den som jag monterade i en virtual drive.

Kan bara konstatera att du har rätt. Det är exakt samma version jag installerade för någon vecka sedan. Tänker nu även låta uppgraderingen fortgå för att se om det blir någon skillnad vad det gäller produkt key.

Misstänker att det också blir densamma som för en vecka sedan. Tänker sedan lägga tillbaka min sedan tidigare färdiga windows 10 pro-installation (backupat) och luta mej tillbaka. :D   

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan lade tillbaka windows 8.1 pro enbart för att få RTM-uppgraderingen ner till min dator. När det var klart gjorde jag en ISO av den som jag monterade i en virtual drive.

Kan bara konstatera att du har rätt. Det är exakt samma version jag installerade för någon vecka sedan. Tänker nu även låta uppgraderingen fortgå för att se om det blir någon skillnad vad det gäller produkt key.

Misstänker att det också blir densamma som för en vecka sedan. Tänker sedan lägga tillbaka min sedan tidigare färdiga windows 10 pro-installation (backupat) och luta mej tillbaka. :D   

Ja det är till att vara nyfiken och inte kunna hålla fingrarna borta :D

Själv håller jag på en 3-4 olika varianter med 3 olika W10 versioner på 2 datorer så jag är nog inte sämre jag.

Har svårt att ha koll på alla image backup som jag gör

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Datorn har nu på "egen hand" misslyckats fem gånger med att installera windows 10. Ser inget vidare ut.

 

attachicon.gifuppdatering.jpg

Förlåt men jag kan inget göra än att skratta högt.  :D  :D  :D  Så går det när man inte kan hålla fingrarna i styr..

 

Edit: jag skrattar fortfarande

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det funkade inte...

Finns ingen app för mig!

Det stod nåt om att man kanske måste göra läge 4 flera gånger, men det verkade bara vara om den hängde sig, vilket den inte verkade ha gjort, eller iofs, jag vet inte för den sade inte heller att det nu var genomfört... Så jag får väl kanske försöka igen? Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men jag kan inget göra än att skratta högt.  :D  :D  :D  Så går det när man inte kan hålla fingrarna i styr..

 

Edit: jag skrattar fortfarande

 

Skrattar bäst som skrattar sist. Jag väntar till i morgon och ser om det blir någon skillnad. Nu är den uppe i 10 misslyckade försök. Jag vill bara se hur den tänker fixa det på egen hand. Fortsätter den misslyckas så har jag ju som sagt en färdig W10-installation att lägga tillbaka.

Är det någon på forumet som har fått datorn att fullfölja W10-installationen nu i kväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

bonusvita       Du skrev att du hade problem med WiFi.  Koppla in nätverkskabeln  o testa om du inte redan gjort det.

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Öööhh, stopp och belägg!

Där kom den ju, man måste tydligen vänta en kvart efter omstart för att allting skall visa sig...

Jaja, nu är den beställd iaf, får se om jag lyckas undvika framtida blåskärmar iom detta...

 

En fråga om det!

Om det nu är så att jag även fortsättningsvis får blåskärmar och finner scenariot att jag måste ominstallera datorn tillbaka till ursprung.

Är det recoveryskivan och den w7 installationen som gäller då? Eller kan jag göra en recovery på w10?

EDIT: Och om året har gått till ända, så måste jag köpa en version? Eller?

 

Jag får kolla på svaret imorgon, för nu går jag o lägger mig!

Godnatt!

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Öööhh, stopp och belägg!

Där kom den ju, man måste tydligen vänta en kvart efter omstart för att allting skall visa sig...

Jaja, nu är den beställd iaf, får se om jag lyckas undvika framtida blåskärmar iom detta...

 

En fråga om det!

Om det nu är så att jag även fortsättningsvis får blåskärmar och finner scenariot att jag måste ominstallera datorn tillbaka till ursprung.

Är det recoveryskivan och den w7 installationen som gäller då? Eller kan jag göra en recovery på w10?

 

Jag får kolla på svaret imorgon, för nu går jag o lägger mig!

Godnatt!

 

 

Ditt gamla W7 sparas automatiskt och tas bort efter 30 dagar. Du återställer till W7 från Windows 10 via inställningar, uppdateringar och säkerhet.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag lyckades "städa" bort hela "$Windows~BT" med CCleaner som "tolkade" förladdningen som en "gammal Windows installation". Jo tjena... :blink:

 

Så en varning kan vara på plats: Använd inte CCleaner innan du installerat Windows 10, det ger dig bara merarbete!

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...