Silenz Posted July 30, 2015 Report Share Posted July 30, 2015 Har alltid gått välja färg på lister i Windows.. Sen Xp iaf. Hittar dock inte det i Windows 10 och undrar var jag gör det då listerna är så ljusa och bleka så man blir deppig?? Säg bara inte att det inte går snälla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted August 1, 2015 Report Share Posted August 1, 2015 Undrar det samma. Samt varför bläddringslisten t h i Edge läsaren är så smal och svårarbetad jämfört med Explorer (bredare och mer lättarbetad). Har kollat inställningen/upplösningen på bildskärmen och den är korrekt och men ändå skiljer sig listbredden mellan Edge och Explorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sepe2 Posted August 1, 2015 Report Share Posted August 1, 2015 Skaffa er Firefox och dom tilläggen som ni vill ha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted August 1, 2015 Report Share Posted August 1, 2015 Skaffa er Firefox och dom tilläggen som ni vill ha! Bra svar. Så scrollningslist är ett Tillägg i Firefox. Låter ju praktiskt :--)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmalm Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 Jag saknar också möjligheten att ändra listfärgen. Jag hade alltid lite gulaktiga lister i tidigare Windows (7 o. 8.1). Det gjorde mig gladare :-)) Tyvärr hittar jag inte inställningen i Windows 10..... :-(( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 Nej det verkar inte finnas i Windows 10. Men då är det såklart någon som stör sig tillräckligt på det för att göra något åt det. http://www.tenforums.com/tutorials/7935-color-window-borders-title-bars-change-windows-10-a.html Jag har inte provat det själv då färgerna passar mig bra som de är, less is more. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 Jag har testat och det ser inte så snyggt tycker jag. Så det är inget jag använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmalm Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 Jag har lagt in Aero Light nu och det duger för mig! Tack för tipset Nicklas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts