Gå till innehåll

söker programvara till Sony Z1 compact


PCGuiden

Recommended Posts

Hej jag funderar på hur man lägger in ny programvara så telefonen blir som ny med den nyaste programvaran som finns för enheten.

 

och vart man laddar ner programvara lollipop 5.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har en bekant som ångrar att hon laddade ner Lollipop på denna Sony enhet, mobilen blev långsammare och mycket sämre att använda.

(funkade perfekt innan)

Vilket man kan se på många av kommentarerna på Swedroids sida som "DAson" länkade till.

 

Så det tål att tänkas på om det är värt det.

 

Alla appar och sånt uppdateras ju oavsett vilken Android version man har ändå.

Bara för att man kan göra en uppdatering så är det inte säkert att den är optimerad till hårdvaran fullt ut så att säga.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min telefon ja inte Sony Xperia men en Huawei P8 lite så var Lollipop 5.0 för installerat på telefonen men Huawei har en egen inbyggd mjukvara för att göra telefonen snabbare som heter EMUI 3.1. Som sagt är Android Lollipop 5.0 med från början så är det bättre än att uppgradera.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För att uppdatera din Xperia enhet behöver du programmet "Sony PC Companion".

Installera och koppla sen in telefonen med usb kabel så kommer den berätta för dig vad du ska göra.

För Z1 compact är 5.0.2 senaste men 5.1.1 är på väg som redan är släppt till z3 och z2.

 

Uppdateringar på Android har en tendens att alltid fungera bäst om man göra som du vill göra en återställning.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...