Gå till innehåll

Edge kontra Explorer


roffe12

Recommended Posts

Edge är ju antagligen förinstallerat som förstaval i Windows 10. Personligen tycker jag Edge inte är färdigutvecklat ännu och man har ju som tur är Explorer 11 i bakgrunden. Men jag undrar hur man väljer standarläsare, Edge eller Explorer - dumt nog kan jag inte hitta denna inställning eller är det Edge som är standarläsare som default?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du visa exakt vart, för jag har samma problem som du.

Vill ha IE11 som standard ?

 

tack.

 

Öppna Internet Explorer 11 gå till Verktyg>Internetalternativ>Program. Där skall det stå "välj Internet Explorer som standarläsare" överst vid Öppna Internet Explorer. Sen omdirigeras man till en sida där man bläddrar till Internet Explorer t v och väljer det och sen markerar man välj Explorer som standarläsare och sen OK.

 

När man startat om är Explorer standarläsare. Hur man gör med Edge skall jag låta vara osagt - finns inte motsvarande funktioner hur man väljer Edge som standarläsare eller hur man sen gör i Explorer om man vill välja Edge som standarläsare. Är ganska oklart men nån kanske vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Inställningar, system, standardappar, där kan man välja  standardappar för en mängd olika saker

 

 

Yes, har hittat det under valet appar välj Webbläsare. Thanks!

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du visa exakt vart, för jag har samma problem som du.

Vill ha IE11 som standard ?

 

tack.

 

Som nämts i denna tråd så går man till Inställningar, System med mera, Standarappar och väljer Webbläsare och antigen Edge eller Explorer.

 

Skall funka men har bara prövat med Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...