Gå till innehåll

Hur många av er har fått windows 10?


Quinnie

Recommended Posts

Hos mig har det inte hänt ett dyft. Klickar jag på iconen för uppdatering får jag bara meddelandet "Tack för att du reserverat en kostnadsfri uppdatering. Sedan kan jag klicka på "OK, meddela mig när det är klart".

 

Jag har kört slmgr /ato i cmd som administratör och det fungerade.

Har en köpt version av Windows 7 pro.

 

Ska man vänta på uppdateringen eller köra in den hämtade versionen?

Har fiber100/100.

 

Automatisk uppdatering är satt på det som Microsoft rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar ett tag, har också flaggan men det har inte kommit en uppdatering. Har varit lite buggar och sånt så det är nog ingen nackdel om det går nån eller några veckor.

Sen om man kanske har en 4 eller 5 år gammal dator med Windows 7 är det väl tveksamt om man alls ska uppgradera. 

 

 

Däremot om man har en nyare enhet med Windows 8 och 8,1 sägs det inte vara nåt problem.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kommandot  slmgr /ato är för att aktivera Windows. inte för att påskynda nerladdningen.

 

Ladda ner en ISO fil så ska du se att det går bättre.

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar ett tag, har också flaggan men det har inte kommit en uppdatering. Har varit lite buggar och sånt så det är nog ingen nackdel om det går nån eller några veckor.

Sen om man kanske har en 4 eller 5 år gammal dator med Windows 7 är det väl tveksamt om man alls ska uppgradera. 

 

 

Däremot om man har en nyare enhet med Windows 8 och 8,1 sägs det inte vara nåt problem.

 

Min dator är ett hemmabygge:

AMD Phenom 2x4 955 3,2 GHz

64 bitars operativsystem

64 GB ram med servicepack 1

 

Operativsystemet är ärligt inköpt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig har det inte hänt ett dyft. Klickar jag på iconen för uppdatering får jag bara meddelandet "Tack för att du reserverat en kostnadsfri uppdatering. Sedan kan jag klicka på "OK, meddela mig när det är klart".

 

Jag har kört slmgr /ato i cmd som administratör och det fungerade.

Har en köpt version av Windows 7 pro.

 

Ska man vänta på uppdateringen eller köra in den hämtade versionen?

Har fiber100/100.

 

Automatisk uppdatering är satt på det som Microsoft rekommenderar.

 

 

Hade samma problem. Fick rådet att ladda ner följande program från Windows10 answer:

 

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10   (event utan http://)  direkt i webbläsaren.

 

Längst ner står ladda ner 32 eller 64 bitars funktionen. Ladda ner och kör programmet och följ instruktionerna. Sedan laddas event Windows 10 ner om allt funkar. Tar långt tid  men funkade för mig. Man får info och instruktioner under tiden.

 

OBS! Görs på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kommandot  slmgr /ato är för att aktivera Windows. inte för att påskynda nerladdningen.

 

Ladda ner en ISO fil så ska du se att det går bättre.

Jag har hämtat ner en iso. "Windows.iso" heter den. Är för 64-bitars. Törs man verkligen bara köra in den? Har en backup på min dator ifall om att. Är det något särskillt man ska tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem. Fick rådet att ladda ner följande program från Windows10 answer:

 

http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10   (event utan http://)  direkt i webbläsaren.

 

Längst ner står ladda ner 32 eller 64 bitars funktionen. Ladda ner och kör programmet och följ instruktionerna. Sedan laddas event Windows 10 ner om allt funkar. Tar långt tid  men funkade för mig. Man får info och instruktioner under tiden.

 

OBS! Görs på egen risk.

 

Tack men den har jag laddat ner. Frågan är bara om det sedan bara är att köra på utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat ner en iso. "Windows.iso" heter den. Är för 64-bitars. Törs man verkligen bara köra in den? Har en backup på min dator ifall om att. Är det något särskillt man ska tänka på?

 

Läs all information noga och gör som det står på länken, se till att du tar ner rätt home vs pro  64 vs 32 (86)     http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/page-1

 

Törs, ja det tycker jag, det är många som har gjort så även jag själv,och det  är vad Microsofts rekommenderar.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs all information noga och gör som det står på länken, se till att du tar ner rätt home vs pro  64 vs 32 (86)     http://www.alltomwindows.se/forum/topic/29313-windows-10-rtm-uppgradering-och-övriga-frågor/page-1

 

Törs, ja det tycker jag, det är många som har gjort så även jag själv,och det  är vad Microsofts rekommenderar.

Hoppas du han läsa detta innan du körde ingång, ja det lär väl märkas B)

 

Nu tycker jag det börjar bli rörigt. Jag ser bara 2 saker att ladda ner, 32 eller 64 bitars. Något Home eller Pro ser jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men den har jag laddat ner. Frågan är bara om det sedan bara är att köra på utan problem.

 

 

 

Jo, det skall fungera. Gick bra för mig som hade Windows 7 pro och 64 bitars, laddade ner filen och körde den och sen skall det fungera som det gjorde för mig och flertal andra - men det kan ta 1-3 timmar beroende på uppkoppling.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det går åt h*vete. kan jag då skicka datorn till dig eller en räkning :)

Jag har kopierat allt jag vill ha kvar till en annan disk- Är det bara då att köra in 10 och sedan köra in de mappar och filer man har på en annan disk? Jag har aldrig litat på Microsoft och deras konstiga lösningar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...