Gå till innehåll

Byta ut Windowssidan vid uppstart


Hans42
Gå till lösning Löst av Manneman,

Recommended Posts

Jag fick för några år sedan hjälp med att byta ut Windowssidan vid uppstart till eget vald foto. Detta var på en ganska trög Win7-dator. Det var trevligt att avnjuta ett alplandskap medan man väntade på uppstarten. Nu har jag uppdaterat till Win10 och då försvann denna vackra bild. Dessvärre hittr jag inte det lilla programmet som gav möjlighet att byta startbilden. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

I Windows 10 finns inga bildfiler under uppstart mer än bakgrunden på inloggningssidan... och det är bara en tidsfråga innan det kommer ett smidigt verktyg för att kunna byta den. Dock finns inget ännu.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte provat det själv men jag har sett länkar till program som byter ut bakgrunden till själva inloggningsformuläret.

Jag körde istället ett registerhack som tog bort den befintliga bakrundsbilden så att man fick sin accentfärg istället. Tyckte det var snyggare då det passar ihop med min låsskärmsbild och bakgrundsbild. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte provat det själv men jag har sett länkar till program som byter ut bakgrunden till själva inloggningsformuläret.

Jag körde istället ett registerhack som tog bort den befintliga bakrundsbilden så att man fick sin accentfärg istället. Tyckte det var snyggare då det passar ihop med min låsskärmsbild och bakgrundsbild. 

 

Ååååå.... mycket har hänt under semestern

 

http://www.howtogeek.com/223875/how-to-change-the-login-screen-background-on-windows-10/

 

Kanske svaret på din önskan, Hans? Det är svaret på min!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...