Hans42 Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Jag fick för några år sedan hjälp med att byta ut Windowssidan vid uppstart till eget vald foto. Detta var på en ganska trög Win7-dator. Det var trevligt att avnjuta ett alplandskap medan man väntade på uppstarten. Nu har jag uppdaterat till Win10 och då försvann denna vackra bild. Dessvärre hittr jag inte det lilla programmet som gav möjlighet att byta startbilden. Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Manneman Posted August 1, 2015 Solution Share Posted August 1, 2015 I Windows 10 finns inga bildfiler under uppstart mer än bakgrunden på inloggningssidan... och det är bara en tidsfråga innan det kommer ett smidigt verktyg för att kunna byta den. Dock finns inget ännu. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Jag har inte provat det själv men jag har sett länkar till program som byter ut bakgrunden till själva inloggningsformuläret. Jag körde istället ett registerhack som tog bort den befintliga bakrundsbilden så att man fick sin accentfärg istället. Tyckte det var snyggare då det passar ihop med min låsskärmsbild och bakgrundsbild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Jag har inte provat det själv men jag har sett länkar till program som byter ut bakgrunden till själva inloggningsformuläret. Jag körde istället ett registerhack som tog bort den befintliga bakrundsbilden så att man fick sin accentfärg istället. Tyckte det var snyggare då det passar ihop med min låsskärmsbild och bakgrundsbild. Ååååå.... mycket har hänt under semestern http://www.howtogeek.com/223875/how-to-change-the-login-screen-background-on-windows-10/ Kanske svaret på din önskan, Hans? Det är svaret på min! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Ja det där är en länkarna jag sett. Därifrån jag tog registerhacket. Skriv gärna här hur det gick om ni testar programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 Programmet funkar utmärkt, likaså registerhacken... både att ta bort bilden och återställa den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Tack för tipset tycker inte heller om nya Lockscreen. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 (edited) Eller så tar man bort kravet på att behöva ange lösenord vid inloggning eller kör med lokalt konto så slipper man se lockscreen. Edited August 2, 2015 by LGJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Eller så tar man bort kravet på att behöva ange lösenord vid inloggning eller kör med lokalt konto så slipper man se lockscreen. Ända tills man råkar tryck WIN+L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Fast jag har en snygg alpbild, panorama, som jag hade på en Win7. Skulle vara trevligt att kunna lägga in i Win10 som uppstartsbild. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts