Gå till innehåll

Windows 10 - Till vilken nytta?


CGD

Recommended Posts

Det var ju helt rätt Cynthia.

Men var tog den helt automatiska uppdateringen vägen?

 

Jag hittade detta svar hos Microsoft när jag Googlade

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/solution-for-unable-to-update-to-windows-10-home/74d6ff50-ce75-41d5-aada-d53e70dfbd99

 

Tydligen så kan dessutom använda detta verktyget för att ta ner senaste versionen, välj rätt version bara.  Gå till ladda ner verktyget nu en bit ner på sidan

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det var ju också automatiken som lovordades till 10:an men det är precis som vanligt, man måste  om man har Pro, tydligen vara med på ett hörn. I Windows 10 Home, så ska det ju sköta sig alldeles självt, uppdateringarna alltså. Är det så, att ni som har Windows Home, inte behöver röra ett finger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju också automatiken som lovordades till 10:an men det är precis som vanligt, man måste  om man har Pro, tydligen vara med på ett hörn. I Windows 10 Home, så ska det ju sköta sig alldeles självt, uppdateringarna alltså. Är det så, att ni som har Windows Home, inte behöver röra ett finger?

 

Har Win10 Pro och det sköter sig självt.

 

Gissar att folk har ändrat inställningen i avancerade inställningar till att inte markera alternativet "Skjut upp uppgraderingar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men schemaläggningen av uppdateringar, gör väl att datorn måste vara på dygnet runt, är datorn avstängd vid tidpunkten då uppdateringen ska göras, vad händer då? Jag har i alla fall mina datorer avstängda, när de inte används.

 

Fick för mig att den i så fall sker nästa gång du slår på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då kan jag naturligtvis inte använda datorn till att se på film, skriva mail eller hantera bilder (avancerat) som när uppdateringen eller ska vi säga uppgraderingen till 1511 gjordes, då kunde man ju inte använda datorn alls. Så den helt automatiska uppdateringen, kan vi nog utesluta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju Windows 10 Home och inte uppdaterade den sig själv. När jag fick tipset att titta under uppdateringar så låg uppdateringen där och väntade. Hur har det gått för er andra användare utav Home varianten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då kan jag naturligtvis inte använda datorn till att se på film, skriva mail eller hantera bilder (avancerat) som när uppdateringen eller ska vi säga uppgraderingen till 1511 gjordes, då kunde man ju inte använda datorn alls. Så den helt automatiska uppdateringen, kan vi nog utesluta!

 

Kan ju vara skönt att ta en promenad istället medan datorn uppdateras.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningarna för Surfplatteläge:

Starta Inställningar och välj Surfplatteläge

Så här ser det ut på min dator som inte har de problem som du beskriver:

attachicon.gifSkärmklipp.PNG

Exakt som du har inställt i "surfplatteläge" har även jag (fredde, läste ditt inlägg/svar först nu, rätt sent, men, men..). Nu har jag återgått till 10:an igen, stereo-skorret kom tillbaka precis som efter 1a w10-installationen. Däremot försvann problemet med start och därpå en omstart för att kunna komma helt in i systemet. D.v.s. så fungerar nu datorn som efter den 1a installationen av w10 så... jag lurar starkt på att få till en "clean-install"!.. annars känner jag på mig att jag aldrig någonsin blir av med problemen.. !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju Windows 10 Home och inte uppdaterade den sig själv. När jag fick tipset att titta under uppdateringar så låg uppdateringen där och väntade. Hur har det gått för er andra användare utav Home varianten?

Jag tror ingen som har Windows 10 Home får uppdateringar automatiskt.

 

Själv måste jag alltid gå in på "uppdatering och säkerhet" och söka efter uppdateringar manuellt.

Här har ni misslyckats totalt Microsoft... :(

 

Och jag tycker mig ana att Windows 10 inte är lika rappt längre, inte sedan alla uppdateringar som kommit...

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ingen som har Windows 10 Home får uppdateringar automatiskt.

 

Själv måste jag alltid gå in på "uppdatering och säkerhet" och söka efter uppdateringar manuellt.

Här har ni misslyckats totalt Microsoft... :(

 

Och jag tycker mig ana att Windows 10 inte är lika rappt längre, inte sedan alla uppdateringar som kommit...

 

Nåja, i olika forum jag ser då många med Windows 10 Home som klagar över att de får uppdateringar automatiskt och inte kan välja vad som ska installeras.

 

Har du stängt av, eller något liknande, funktioner som skickar information till Microsoft?

I så fall kan det ha blivit för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...