Gå till innehåll

Edirol UM-1SX


Recommended Posts

Hämtade hem drivrutiner till min Midienhet Edirol UM-1SX visserligen är dessa drivrutiner till Windows 8/8.1 och trodde dessa funkade det går att installera drivrutinerna men när jag ansluter Midienheten så får efter ett tag Okänd Enhet se bild. Försökte att installera dem i Windows 8 kompatibilitetsläge får väl vänta tills det kommer kompatibla drivrutiner från tillverkaren https://www.roland.se/support/by_product/um-1sx/updates_drivers

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre att invänta tills det dyker upp en ny drivrutin till Edirol UM-1SX tlll Windows 10. Om ni undrar vad det är så är det en Midienhet som kopplas till ett Midi Keyboard.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAson är du helt säker på att det dyker upp någon drivrutin?  Produkten har väl utgått ur sortimentet, så är det ju inte helt säkert.

Om du inte redan gjort det så kan du kanske ta kontakt med tillverkaren för att vara på den säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 10 behåller jag men kanske köpa en ny Midi-interface men dem brukar va dyra. Just nu är det lugnt på musikfronten.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick tillbaka till Windows 7 eftersom Midi-interfacet funkar bäst där och så har jag fungerande drivrutiner och sparar dessutom pengar på att inte köpa någon ny Midienhet.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade config filen så att det skulle funka men se det gjorde det inte. Antingen vänta om det kommer nya kompatibla drivrutiner till Edirol UM-1SX för Windows 10. Men kommer det inte så får jag skaffa en ny synth som har USB anslutning istället och helt skippa Midi.Dator 2 är en bra lösning eftersom jag har Windows 7 installerat där och ha Midi synthen där istället har haft den på Dator 2 med förut. Men just nu så är det inte nödvändigt med någon ny synth än ingen brådska för min skull. Men som sagt Dator 2 är också en bra lösning.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...