Gå till innehåll

Office-genvägar


gulsippa

Recommended Posts

Har installerat Office-genvägar. Har Office XP Professiona.När jag första

gången installerade office-genvägar fanns färdiga verktygsfält som Office,

Program ,Quickshelf etc och från dessa kunde man välja knappar.

En dag försvann Office-genvägarna och jag har försökt installera dem på

nytt. Har ominstallerat Office, för att se om någon fil fattas.Men det går

inte. Om jag försöker skapa ett nytt verktygsfält med namnet Office får jag

endast beskedet att det namnet är upptaget. Måste välja andra namn och

finner inte de förinställda knappar som fnns tidigare att bocka i för de

knappar man ville ha.

Har du någon lösning på problmenet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Office genvägar startar inte automatiskt, du kan prova att starta från genvägen till office genvägar som finns i Start -> Alla Program -> Microsoft Office -> Microsoft Office Verktyg.

Om du kan starta därifrån kommer du få frågan om du vill att den ska starta automatiskt eller inte.

Om du vill så gör en genväg till "osa.exe -l" utan duttar i autostart.

Då ska office genvägar starta automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officegenvägar.

Det är inte problem med starten av officegenvägar jag har en officegenväg på skrivbordet. Probemet är, att jag kan inte skapa de officegenvägar jag hade innan vid t ex namn Office. Det var en genväg som fanns i programmet redan, också Quickshelf och Tillbehör. Till dessa genvägar fanns knappar man kunde välja för att ha i sin genväg - det var bara att markera de man ville ha. För Office t ex Nytt dokument, Officeprogrammen etc och för Tillbehör var det Paint, Anteckningar Kalkylatorn m fl. Dessa genvägar kan jag inte skapa nu. Tar jag Nytt verktygsfält och skriver Office får jag upp ett fönster där det står att Office är redan upptaget, men jag kan ju inte hitt det genom Sök heller.

Jag saknar en fil mscore.dll - kan det hänga samman? Kan jag återfå denna fil genom att lägga på CD:n för XP och ta reparera?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt! Den heter mscoree.dll

Eftersom jag har Norton System Works kan jag läsa att jag har följande fel:

C:ProgramDelade filerInstallShieldProfessionalRuntime0700Intel32DotNetInstaller.exe

cannot access a neccesary file - mscoree.dll

Har fått problem också med start. Först startar datorn skrivbord och de flesta ikoner kommer upp, men sedan startar datorn om igen på nytt. är en uppstarts.crasch.

Kanske hänger allt ihop - Officegenvägarna, uppstarten och saknaden av ovan nämnda fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du söker på Google efter "mscoree.dll download" så kan du ladda hem den.

eller

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mscoree

Det är en .Net runtime fil, så du kan prova att ominstallera .Net eller helt avinstallera för att se om det löser dina bekymmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar. Är lite osäker på installationen av mscoree.dll. Jag har laddat ned den från din angivna hemsida och lagt den i Mina Dokument/Programfiler. Har använt Winzip.

När jag klickar på filen får jag frågan om med vilket program jag ska öppna den med. Dels ett alternativ med att söka versionen på Internet och det var Filversion 1.0.3705..0 och sedan vilket program jag vill öppna filen med. Här är jag osäker på vad jag ska välja.

Tack så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...