Jump to content

Recommended Posts

Posted

Den här kompisen landade bredvid mig i dag, när jag satt och väntade på bussen. Har aldrig sett något liknande i den storleken. Killen var omkring 3 cm lång och till synes helt fredlig. Han brydde sig inte ens om att jag körde upp mobilkameran i ansiktet på honom... han bara fortsatte "polera ögonen", vilka förövrigt var de största insektsögon jag sett någonsin. 5 mm i diameter, är nog så nära sanningen jag kan komma i mitt exalterade tillstånd. ;9 Är det någon som har en aning om vad det här var för en gynnare? Som naturintresserad är jag oerhört nyfiken. Kan tillägga att jag aldrig sett något liknande, och jag var ändå "engagerad" i fältbiologerna i mina tidiga tonår.

post-1936-0-60688800-1438960618_thumb.jp

post-1936-0-10260300-1438960715_thumb.jp

post-1936-0-20321500-1438960726_thumb.jp

Posted

Detta är en broms, biter och suger blod! Gör riktigt ont när den biter, bara å klappa till den, riktigt otrevliga insekter!

Posted (edited)

Fast bromsar (blinningar) och hästflugor har man ju, som uppväxt på landet, mött tidigare. Dock ingen 3 cm lång. En broms mitt inne i centrala Trollhättan har jag dessutom väldigt svårt att tro på.

Edited by e-son