haki08 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Vid automatiska uppdateringar så tar det ganska lång tid till den är klar, datorn startar om automatisk. Efter omstarten kommer meddelande om att uppdateringen misslyckats och sedan tas den bort-. Sammantaget tar det flera timmar. Hur löser jag detta. Känns problemet igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Är det många uppdateringar som ligger i kö i Windows Update? Vilka felkoder blir det på uppdateringarna (i Windows Update välj något som "Visa uppdateringshistorik" och dubbelklicka på de misslyckade uppdateringarna)? Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och likande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 13, 2015 Author Share Posted August 13, 2015 (edited) Är det många uppdateringar som ligger i kö i Windows Update? Vilka felkoder blir det på uppdateringarna (i Windows Update välj något som "Visa uppdateringshistorik" och dubbelklicka på de misslyckade uppdateringarna)? Felkod 80242014 samma felkod för alla i kön Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och likande? Avast för båda. När jag startar om datorn är det 124 av 134 uppdateringar som installeras. Detta beror på att inga uppdateringar fungerar utan det byggs på. När 35% var uppdaterat startade datorn om och fortsatte med uppdateringen. Nytt meddelande "Vi kunde inte slutföra uppdateringarna. Ändringar ångras. Så är det varje gång. Vad gör jag? Edited August 13, 2015 by haki08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Stäng av så mycket som möjligt i Avast. Välj i Windows Update att inga automatiska uppdateringar ska göras, välj sedan ut bara en av de äldsta uppdateringarna och se om det går att installera den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 14, 2015 Author Share Posted August 14, 2015 Tyvärr fungerade inte detta- Det fanns inga filer som inte var installerade konstigt nog. Men det meddelades att det finns 60 nya uppdateringar. Jag stängde ner Avast permanent och försökte uppdatera. Nedladdning gick bra men sen pajjade det igen. Inga uppdateringar kunde göras, Ändringar ångras. Kanske ska jag installera Windows 10, kan det vara en bra idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Cecilia Posted August 14, 2015 Solution Share Posted August 14, 2015 60 uppdateringar på en gång är för mycket när man har problem med Windows Update. Det finns felsökare/reparationsprogram för Windows Update. http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8 http://www.troubleshootwindows.com/windows-8/fix-windows-update-fails-hangs-in-windows-8/ https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/1ae6b706-9b3b-4f36-8687-a0ef96a4a378/win8-installing-update-problem?forum=w8itprogeneral När det är problem med Windows, uppgradera bara till Windows 10 om du har tänkt att göra en ren installation av Windows 10 efteråt, annars är det alltför stor risk att problemen följer med och kanske förvärras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 16, 2015 Author Share Posted August 16, 2015 Jag har startat chkdsc /r /f den kom snabbt upp i 10% complete nu har den stått där i mer än 2 timmar, datorn ser ut att leva. Är detta OK? om inte vad gör jag nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Nu har jag testat alla förslag jag fått. (Tack alla för dom) Men dessvärre har inget av dessa hjälpt mig. Att installera en uppdatering åt gången har fungerat några stycken men trots att jag markerar bara en i taget så helt plötsligt installeras alla (Nu 49 st.) och detta tar c:a 3 timmar för att sedan få meddelandet Vi kunde inte slutföra uppdateringarna. Ändringar ångras. Förslag någon hur jag går vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Menar du att Windows försöker installera uppdateringar på egen hand fast du stängt av automatiska uppdateringar, och satt bara manuella uppdateringar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Ja så var det som skedde. I listan på uppdateringar som skall göras markerade jag några för att se om det skulla fungera, vilket det gjorde. Jag markerade några till som uppdaterades korrekt, Jag markerade ytterligare några till då uppdaterades resten på listan 49 st. Jag kollade väldigt noga att inte alla var markerade för att verkligen hålla koll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Löst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts