Gå till innehåll

Automatiska uppdateringar kraschar.


haki08
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Vid automatiska uppdateringar  så tar det ganska lång tid till den är klar, datorn startar om automatisk. Efter omstarten kommer meddelande om att uppdateringen misslyckats och sedan tas den bort-. Sammantaget tar det flera timmar. Hur löser jag detta. Känns problemet igen? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det många uppdateringar som ligger i kö i Windows Update?

Vilka felkoder blir det på uppdateringarna (i Windows Update välj något som "Visa uppdateringshistorik" och dubbelklicka på de misslyckade uppdateringarna)?

Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och likande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det många uppdateringar som ligger i kö i Windows Update?

Vilka felkoder blir det på uppdateringarna (i Windows Update välj något som "Visa uppdateringshistorik" och dubbelklicka på de misslyckade uppdateringarna)?

Felkod 80242014 samma felkod för alla i kön

 

Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och likande? Avast för båda.

 

När jag startar om datorn är det 124 av 134 uppdateringar som installeras. Detta beror på att inga uppdateringar fungerar utan det byggs på.​

När 35% var uppdaterat startade datorn om och fortsatte med uppdateringen.  Nytt meddelande "Vi kunde inte slutföra uppdateringarna. Ändringar ångras.

Så är det varje gång. Vad gör jag?

Redigerad av haki08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fungerade inte detta- Det fanns inga filer som inte var installerade konstigt nog. Men det meddelades att det finns 60 nya uppdateringar. Jag stängde ner Avast permanent och försökte uppdatera. Nedladdning gick bra men sen pajjade det igen. Inga uppdateringar kunde göras, Ändringar ångras.

Kanske ska jag installera Windows 10, kan det vara en bra idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

60 uppdateringar på en gång är för mycket när man har problem med Windows Update. Det finns felsökare/reparationsprogram för Windows Update.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8

http://www.troubleshootwindows.com/windows-8/fix-windows-update-fails-hangs-in-windows-8/

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/1ae6b706-9b3b-4f36-8687-a0ef96a4a378/win8-installing-update-problem?forum=w8itprogeneral

 

När det är problem med Windows, uppgradera bara till Windows 10 om du har tänkt att göra en ren installation av Windows 10 efteråt, annars är det alltför stor risk att problemen följer med och kanske förvärras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat alla förslag jag fått. (Tack alla för dom) Men dessvärre har inget av dessa  hjälpt mig. Att installera en uppdatering åt gången har fungerat några stycken men trots att jag markerar bara en i taget så helt plötsligt installeras alla (Nu 49 st.) och detta tar c:a 3 timmar för att sedan få meddelandet Vi kunde inte slutföra uppdateringarna. Ändringar ångras. 

Förslag någon hur jag går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så var det som skedde. I listan på uppdateringar som skall göras markerade jag några för att se om det skulla fungera, vilket det gjorde. Jag markerade några till som uppdaterades korrekt, Jag markerade ytterligare några till då uppdaterades resten på listan 49 st. Jag kollade väldigt noga att inte alla var markerade för att verkligen hålla koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...