Gå till innehåll

Flatout ger mig Access Denied


DAson

Recommended Posts

Installerade Flatout i Windows 10 och när jag försöker starta och då får jag felet Access Denied Please login with administrator privileges and try again. Varför får jag detta fel har andra spel installerade och dem funkar bra men inte Flatout. Vad är det som skall göras för att detta ska fungera felfritt.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde kör som administratör men det hjälpte inte inte heller med kör detta program i kompatibilitetsläge Windows XP SP2. Så jag får utesluta detta spel. Flatout 2 och Ultimate Carnage funka iallafall. Men tack för lilla hjälpen.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar installera mina spel på en separat disk eller partition spelet funkar bra i Windows 7 & 8.1 utan administratörskrav. Men just nu så gör det inget har många andra spel att spela.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ju så stort forum att det är inte så snabbt att hitta igen ett visst problem. http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows

 

Där finns t ex i underforumet Windows 10 en tråd som är 82 sidor lång: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1380061-vad-tycker-ni-om-windows-10

Trots sitt namn är det många som tagit upp problem i den.

Sedan finns det ju fullt med mindre trådar också. Men om du ägnar en del tid att söka kan du antagligen hitta en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är samma fenomen som förra gången men även den gången gick det att välja admin läge men spelet  vägrar starta. Jag lämnar detta spel nu och låter det va så länge kanske någon kommer med en lösning som funkar.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ska det se ut när man startar Flatout inställningar dyker upp innan man startar spelet första gången. Detta var inte i Windows 10 utan i Windows 7.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 år senare...

Nu är problemet löst FlatOut funkar nu i Windows 10 med en Unofficial patch från PCGamingWiki ville ge spelet en chans en gång till och nu så är problemet löst

FlatOut.JPG

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...