Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

                               windows-insider-logo.jpg

 

 
Genom att gå med i "Windows Insider Program" får man möjligheten att testa förhandsversioner.                         
Att vara med kanske inte passar alla, men för inbitna testare så kan det vara intressant
att kunna följa utvecklingen på nära håll och kanske hjälpa till med feedback.
En av fördelarna är att man har alltid den senaste versionen av Windows 10 på sin dator
och alltid före alla andra som inte är med i Microsoft insider.

 

 
                                                                                                                                           beta.gif
https://insider.windows.com/

 

 
 
 

 

 Ej namngiven 1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu är Windows 10 build 10525 installerad och har inte så mycket att säga om den just nu då sängen väntar.

Återkommer med info och kanske några bilder senare under dagen.

 

 

 

Natti Natti

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag känner en till   :D

 

 

 

 

(finns det inget intresse så skrotar vi den här tråden, men jag vet i alla fall 2 dårar som

testar allt, den ena är jag själv och den andre är vars namn börjar på Be..)   :D  

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går man med i "Windows Insider Program" får man möjligheten att testa förhandsversioner.                         

Att vara med kanske inte passar alla, men för inbitna testare så kan det vara intressant

att kunna följa utvecklingen på nära håll och kanske hjälpa till med feedback   

                                                                                                                  

https://insider.windows.com/

 

Senaste Build är:      10525

 

Detta aktualiserar en gammal fråga. Är det 10525 som laddas ner som ISO-fil nu?

 

Det går ju att ladda ner ISO-filer som idag är uppdaterade (Build 10240) men vad händer om låt oss säga 6 - 10  månader när Microsoft

skickat ut mängder med uppdateringar.

 

Kommer man då att kunna ladda ner en uppdaterad ISO-fil  om man skulle vilja / behöva göra en ny clean install eller

hamnar vi i samma tråkiga situation som för Windows 7 där det efter SP1 kommit c:a 200 uppdateringar som måste hämtas hem

 

Det hade ju underlättat betydligt för alla oss som ger support till vänner och bekanta om ISO-filerna blir uppdaterade och "datumstämplade"

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae tror jag avstår och jag som trodde det skulle va slut med dessa testversioner. Jag låter dig LGJ att testa och hoppas att man får se lite bilder på hur den Builden ser ut.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta aktualiserar en gammal fråga. Är det 10525 som laddas ner som ISO-fil nu?

 

Det går ju att ladda ner ISO-filer som idag är uppdaterade (Build 10240) men vad händer om låt oss säga 6 - 10  månader när Microsoft

skickat ut mängder med uppdateringar.

 

Kommer man då att kunna ladda ner en uppdaterad ISO-fil  om man skulle vilja / behöva göra en ny clean install eller

hamnar vi i samma tråkiga situation som för Windows 7 där det efter SP1 kommit c:a 200 uppdateringar som måste hämtas hem

 

Det hade ju underlättat betydligt för alla oss som ger support till vänner och bekanta om ISO-filerna blir uppdaterade och "datumstämplade"

 

MVH

Göte

Bara esd filer som erbjuds som preview via Windows update.

Build 10525 är med vattenstämpel och går bara att använda en viss tid.

När den kommer för alla som en RTM uppgradering är svårt att veta.

Ingen vet när MS kan tänkas lämna ut en uppdaterad ISO.

Det här med att  insider systemet fortsätter att finnas även efter

RTM är lite nytt för oss alla, så jag har tyvärr inte några bättre svar ännu.

(För W8.1 släppte Microsoft  3 st olika versioner)

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under dagen kört med build 10525 och allt fungerar bra än så länge.

Det enda i utseende väg som jag har sett är att aktiva fönster har fått lite färg.

För övrigt märker jag ingen större skillnad ännu.

 

post-15723-0-32374400-1440095719_thumb.j

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör nu Windows 10 Pro Bygge 10532

Installationen gick hur bra som helst.

Set jag märker nu är att det inte skaopas nya partioner när man byter bygge

Så jag ser nu ingen anledning att göra en clean install av alla nya byggen som kommer

 

Som jag ser nu så verkar denna version vara en mycket bra och stabil version, Betydligt bättre än RTM

 

Är det någon som behöver ISO filen så skicka PM så får ni nedladdningslänk

Obs Pro samt 64 bitars versionen

 

Redigerad av Beldia
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag som trodde att Build 10240 var den sista ja Microsoft kan ju aldrig bestämma sig. Nej som sagt inget mer testande för min del har faktiskt tröttnat på det.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag som trodde att Build 10240 var den sista ja Microsoft kan ju aldrig bestämma sig. Nej som sagt inget mer testande för min del har faktiskt tröttnat på det.

 

//DAson

 

Microsoft bestämde sig för flera år sedan att dom endast kommer att ha en Windows plattform i framtiden,

och kommer att uppgradera den hela tiden med nya byggen, så det får vi leva med.

Det är därför som Insiders finns kvar.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt att man inte få se några skärmdumpar från senaste Builden. Hoppas du LGJ kan få fram såna från någon bekant sida.

 

//DAson

 

Trodde du inte var intresserad av Windows 10, Trodde det var Windows 8.1 samt Windows 7 som gällde för din del :rolleyes:

 

Men i vilket fall som helst så kan du läsa här vilka ändringar dom har gjort

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/08/27/windows-10-insider-preview-build-10532-for-pc/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det Windows 10 på Dator 2 så nu är jag tillbaka på banan igen.

 

//DAson

 

 

Trevligt Dason

 

Är du med insider programmet med?

 

Om du vill ha ISO filen 10532 så säg till

är 64 bitar Svensk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...