Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

Redan med 18290 slutade VMware Workstation fungera och nu med 18298 slutade hörlursutgången fungera. Trots ominstalltion av både VMware och ljudrivrutin var det lika illa.
Första allvarliga problemen med Insider för mig.

Blev en ominstallation av datorn och kör nu 1809 på den så länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2018-12-19 at 19:47, JoWa sade:

Gick bra på den ena Datorn, på min gamla stationära blev grafiken "fucked up" gick inte längre att justera färger osv Kortet är en

Nvidia GeForce 220...håller på med clean ominstallation av denna nu...

Hjälpte inte, är tillbaka på 18298 tills vidare..

Redigerad av Hubbabubba
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter installation av Insider preview18305.1000 samt efterföljande Cumelativ update W10 10.0 18.305.1003 har jag märkt en förhöjd CPU användning till mellan 45-60% vilket jag tror vara orsakad av senaste upgraderingarna. Om man ser i Aktivitetshanteraren så står där "Connected devices Platform user services_5ceaGc" och en prestandahöjning på 40-55%. Denna går att avaktivera i Aktivitetshanteraren varav CPU användningen går ner till normal nivå, 10-15% men kommer tillbaka vid upp- eller omstart av PC:n, fast då med en ny beteckning efter _5ceaGC nämt tidigare. Någon som har ngn analys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
13 timmar sedan, JoWa sade:

Fortfarande problem med grafik drivrutiner till Geforce GT220

Gick bra på den ena Datorn, på min gamla stationära blev grafiken "fucked up" gick inte längre att justera färger osv Kortet är en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-01-16 at 19:29, JoWa sade:

Har installerat 18317.1000. Fungerade bra med av någon anledning fungerar inte Windows appen "E-post & Kalender" . Använder normalt sett G-mail (Goggle) kalender men nu synkar den inte med Windows kalendern. Händelser från G-mail är borta och enbart Microsoft kalender, som är tom, är valet i Kalender - inte G-mail. Inte hela världen, då jag använder Goggle och kan gå till Kalendern där, men det är fler som har samma problem, vilket det finns info om Insider previews feed-back huf. E-post fungerar däremot, där finns g-mail med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...