Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

4 timmar sedan, roffe12 sade:

Installationen avbröts när den nästan var klar med felmeddelande "ångrar ändringar som gjorts på din PC, felkod 0xc1900101" och sen fick jag tillbaka 18885. Är väl någon parameter som Microsoft missat - får väl avvakta?

Hos mej funkade det efter 2 försök...koppla bort alla ev USB diskar och testa igen. testa även att tar bort registerfilen enl bilagan innan du testa igen (funkade flera gånger för mej...

Insiders update fails.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, roffe12 sade:

Installationen av 18890 fungerade efter 2 försök.

Hej, va bra att det gick, hoppas denna version fukar bra hos dej, jag backade till 18885, 18890 strular till det för mycket för mej, div program och funktioner som jag gillar strulade för mycket...väntar på nästa releas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, hubbe16 sade:

Hej, va bra att det gick, hoppas denna version fukar bra hos dej, jag backade till 18885, 18890 strular till det för mycket för mej, div program och funktioner som jag gillar strulade för mycket...väntar på nästa releas.

Den fungerar okey - hoppas det fungerar bättre med nästa version.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-05-07 at 21:01, roffe12 sade:

Den fungerar okey - hoppas det fungerar bättre med nästa version.

Japp, för min del fungerar 18894 bättre, mycket av det jag irriterade mej över fungerar bra änsålänge B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-05-10 at 22:50, hubbe16 sade:

Bara en ändring...

General changes, improvements, and fixes for PC

  • The Your Phone app now works again! We have fixed the issue from Build 18894 causing Your Phone to not work.

Lite klent - men enligt informationen är det en hel del som dom håller på att undersöker och håller på att försöka fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har backat tillbaka till 18895 då 18898 var behäftat med diverse fel och en del problem som i 18895 - web sidor öppnar ej, typ AB, Metro, Forex, Telenor etc, samt att Windows E-post resp Mail inte fungerar (vilket flera i Insider hubben verifierar) samt att Outlook ej fungerar, vilket är lite märkligt då jag inte använder Outlook och det inte har varit något problem tidigare t o m version 18890 etc. Hoppa på förbättringar i nästkommande uppdateringar av Insider versioner - eller också får man backa ner till 18894 vilket man inte kan göra direkt, tydligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
19 minuter sedan, roffe12 sade:

Har backat tillbaka till 18895 då 18898 var behäftat med diverse fel och en del problem som i 18895 - web sidor öppnar ej, typ AB, Metro, Forex, Telenor etc, samt att Windows E-post resp Mail inte fungerar (vilket flera i Insider hubben verifierar) samt att Outlook ej fungerar, vilket är lite märkligt då jag inte använder Outlook och det inte har varit något problem tidigare t o m version 18890 etc. Hoppa på förbättringar i nästkommande uppdateringar av Insider versioner - eller också får man backa ner till 18894 vilket man inte kan göra direkt, tydligen

Hej, låter konstigt, allt du anger fungerar hos mej klockrent (förutm Outlook, som jag inte har installerat), Metro, Forex Telenor, fungerar hur bra som hellst hos mej, med alla webläsare (MS Edge Canary, Firefox och Chrome)...

Anteckning 2019-05-19 151659.png

Redigerad av hubbe16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, hubbe16 sade:

Hej, låter konstigt, allt du anger fungerar hos mej klockrent (förutm Outlook, som jag inte har installerat), Metro, Forex Telenor, fungerar hur bra som hellst hos mej, med alla webläsare (MS Edge Canary, Firefox och Chrome)...

Anteckning 2019-05-19 151659.png

Märkligt. Dessa problem har uppstått efter senare uppdateringar efter 18890. Har pausat uppdateringar så länge och ser om det kommer någon uppdatering efter 18898 som event rättar till felen. Använder enbart EDGE och ingen annan web läsare Sen är ju Outlook inget man installerat, är ju ett standardprogram ingående i Office paketet oavsett om man använder det eller ej - går inte att avinstallera eller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, roffe12 sade:

Märkligt. Dessa problem har uppstått efter senare uppdateringar efter 18890. Har pausat uppdateringar så länge och ser om det kommer någon uppdatering efter 18898 som event rättar till felen. Använder enbart EDGE och ingen annan web läsare Sen är ju Outlook inget man installerat, är ju ett standardprogram ingående i Office paketet oavsett om man använder det eller ej - går inte att avinstallera eller.

Ok, jag använder inte MS Officepaket sen länge, kör med Libre Office,l...nåt fel är det ju hos dej, tror inte att det enbart har med div updates av windows o göra testa att installera MS Edge Canery (fung hur bra som helst https://www.techworld.com/download/internet-tools/microsoft-edge-canary-7501600-3331726/) . Mitt tips går tillbaka till 18362 RTM Maj 2019 och startar om därifrån, om du har sparat den, har hjälp mej nån gång tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, hubbe16 sade:

Ok, jag använder inte MS Officepaket sen länge, kör med Libre Office,l...nåt fel är det ju hos dej, tror inte att det enbart har med div updates av windows o göra testa att installera MS Edge Canery (fung hur bra som helst https://www.techworld.com/download/internet-tools/microsoft-edge-canary-7501600-3331726/) . Mitt tips går tillbaka till 18362 RTM Maj 2019 och startar om därifrån, om du har sparat den, har hjälp mej nån gång tidigare...

Hej,

Dom problemen jag har uppstår ju inte från en dag till en annan, helt plötsligt enbart på min PC, då det inte har förkommit tidigare. Uppstod direkt efter uppdat av 18895 och 18898.Finns liknande problem beskrivna av ett antal användare efter uppdateringar att läsa i Insider feedbackshubben om div problem att öppna vissa web sidor, att inte windows E-post och Kalender funkar, strul med Outlook o s v. En del problem är kända och man jobbar på dom hos Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort återställning av datorn till standardinställningar och nu fungerar div web sidor som Metro, Forex etc. Även standardprogrammen E-post och Kalender fungerar som dom skall och problematiken med Outlook, som slutade fungera trots att jag inte använder det i Officeprogrammet är borta. Har även satt frekvensen av insider uppdateringar till "slow" istf "fast" och hoppas slippa att normala standardprogram och funktioner inte fungerar som dom skall. Visst kan det vara intressant att testa nya funktioner via Insider preview men inte till bekostnad av att normala vardagliga standarfunktioner inte fungerar - som läsa web sidor eller skicka E-post eller att hålla på att backa versioner och göra korrigeringar och återställningar var och varannan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, roffe12 sade:

Nu har jag gjort återställning av datorn till standardinställningar och nu fungerar div web sidor som Metro, Forex etc. Även standardprogrammen E-post och Kalender fungerar som dom skall och problematiken med Outlook, som slutade fungera trots att jag inte använder det i Officeprogrammet är borta. Har även satt frekvensen av insider uppdateringar till "slow" istf "fast" och hoppas slippa att normala standardprogram och funktioner inte fungerar som dom skall. Visst kan det vara intressant att testa nya funktioner via Insider preview men inte till bekostnad av att normala vardagliga standarfunktioner inte fungerar - som läsa web sidor eller skicka E-post eller att hålla på att backa versioner och göra korrigeringar och återställningar var och varannan dag.

Vad innebär detta? "återställning av datorn till standardinställningar"?

Det tyder på att du varit och pillat på några inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, gsb sade:

Vad innebär detta? "återställning av datorn till standardinställningar"?

Det tyder på att du varit och pillat på några inställningar?

Det finns ett antal olika sätt att "återställa datorn" som varianten återställning "om datorn inte fungerar som den skall kan du prova att återställa den - Inställningar> återställ datorn> ominstallation till standardinställning. Felproblematiken började minuter efter uppdatering till Insider version 18898 och inget "jag har pillat med" som du spekulerar i. Efter denna ominstallatation - där jag valt att behålla personliga inställningar och personliga filer - fungerar allt normalt och dom problem jag haft är bortblåsta och nu har jag valt att ha Insider versioner på sparlåga och "slow" för att slippa otal problem som har uppstått genom åren med diverse problem med Insider versioner - som jag knappast är ensam om, var god läs "feed back" i Insider hubben där diverse användare tar upp 100 tals felfunktioner p g a olika Insider uppdateringar. Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
40 minuter sedan, roffe12 sade:

Visst kan det vara intressant att testa nya funktioner via Insider preview men inte till bekostnad av att normala vardagliga standarfunktioner inte fungerar - som läsa web sidor eller skicka E-post eller att hålla på att backa versioner och göra korrigeringar och återställningar var och varannan dag.

Då ska man nog inte vara insiders alls, för hålla på och testa funktioner som först ska släppas allmänt nästa vår leder ofta till problem även i slow ring. Det är inte utan anledning som det står en varning högt upp på varje informationssida om de nya byggena samt finns en lista med kända allvarliga problem.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Cecilia sade:

Då ska man nog inte vara insiders alls, för hålla på och testa funktioner som först ska släppas allmänt nästa vår leder ofta till problem även i slow ring. Det är inte utan anledning som det står en varning högt upp på varje informationssida om de nya byggena samt finns en lista med kända allvarliga problem.

Cecilia,

Vi har nog olika uppfattningar om vad "testa funktioner" innebär. För mig är det inte att testa nya funktioner och innovationer i Windows att hålla på att korrigera, återställa eller att backa Windows för att få standard funktioner som att läsa web sidor, använda E-post eller Kalender, problem med Office paket eller Outlook (som jag inte använder) för att dom skall fungera i vardagen.

Skillnaden mellan Slow och Fast är som följer:

SLOW - "Få förhandversioner av Windows MED MINIMAL RISK FÖR DIN ENHET och OS uppdat 1-2 ggr i månaden.

FAST - "Var bland de första att ge feedback till Microsoft om de senaste versionerna av Windows och uppdat av OS 1-2 ggr i veckan"

Viss nyansskillnad, om nu det som står där stämmer.

Så, Cecilia du kan vidare läsa om feedback till Microsoft i Insider hubben - där finns sida upp och sida ner med användare som har precis samma uppfattning som jag - om funktioner som inte fungerar efter div uppdateringar av Insider versioner av Windows och problem med att åtgärda det.

Men lugn, jag kommer att avlägsna mig från Insider på sikt - men det är inte helt lätt, det heller.

Ha en bra dag, Cecilia :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör inte Windows Insider eftersom jag inte har tid med krånglande program utan behöver en dator som fungerar jämnt, trots att jag tycker det är kul att kolla på nyheter. För det är alltid en massa folk som har problem med olika byggen. Det finns ju en anledning till att dessa beta-versioner finns i stället för att släppas ut till alla, i höstas fick ju Microsoft dra tillbaks releasen i flera månader trots att den hade passerat Slow ring för länge sen eftersom så många fick allvarliga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Cecilia sade:

Jag kör inte Windows Insider eftersom jag inte har tid med krånglande program utan behöver en dator som fungerar jämnt, trots att jag tycker det är kul att kolla på nyheter. För det är alltid en massa folk som har problem med olika byggen. Det finns ju en anledning till att dessa beta-versioner finns i stället för att släppas ut till alla, i höstas fick ju Microsoft dra tillbaks releasen i flera månader trots att den hade passerat Slow ring för länge sen eftersom så många fick allvarliga problem.

Cecilia,

Håller helt med. Tyckte också att det var spännande att vara med att testa nya funktioner och innovationer, men tyvärr kostar det mer än det smakar. Trodde du var Insider eftersom du är med och kommenterar i denna tråden, men, men.

Ha en fortsatt bra dag :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...