Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

On 2019-08-20 at 14:14, roffe12 sade:

Installerat 18963 detta. Information i säkerhet och tillförlighet "Search and Cortana application slutade fungera". Använder inte Cortana och det är inte aktivt.

Samma här "sök" slutade att fungera.. men det gör inte så mycket för mej, har bara en Windows dator kvar, för att testa hur det blir framöver...de andra 2 kör jag Linux Mint 19.2 på...så jävla bra, fungerar hur bra som helst, Windows (Microsoft) har mycket att lära från Linux (OBS min åsikt)

Redigerad av hubbe16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, hubbe16 sade:

Samma här "sök" slutade att fungera.. men det gör inte så mycket för mej, har bara en Windows dator kvar, för att testa hur det blir framöver...de andra 2 kör jag Linux Mint 19.2 på...så jävla bra, fungerar hur bra som helst, Windows (Microsoft) har mycket att lära från Linux (OBS min åsikt)

Okey. Men nu är det ju frivilligt att köra Insider preview, allt strut som det innebär att vara insider och testpilot, slipper väl dom flesta som bara kör Windows 10 rent. Sen vet jag inte om Microsoft har så mycket att lära av LInux, marknadsandelen för OS platformar ser ut så här:

1- Windows 84,6%  2- Mac OS  9,7%  3-Linux 2.1%

Finns antagligen en orsak?

 

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, roffe12 sade:

Installerat och klart. Fortsatta problem med Search funktionen bl a Search och Cortana applikatioen som ger felmedd i Säkerhet. Oklart vad felet är.

Se bif

skrivning.docx 12 kB · 1 download

Jag fickproblem med ljudet, är mycket högre samt att basen blev för skarp var tvungen att ändra på förstärkaren från +6 till -2

samt höja diskanten till +6

 

Någon annan som har det bekymret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Beldia sade:

Jag fickproblem med ljudet, är mycket högre samt att basen blev för skarp var tvungen att ändra på förstärkaren från +6 till -2

samt höja diskanten till +6

 

Någon annan som har det bekymret?

Nej, inte med ljudet. Enbart Sökfunktionen och Cortana samt med Inställningar av Bluetooth och Skrivare som inte går att fylla i därför det är ett rutmönster. Se bild

IMG_20190830_171228.jpg

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Beldia sade:

Jag fickproblem med ljudet, är mycket högre samt att basen blev för skarp var tvungen att ändra på förstärkaren från +6 till -2

samt höja diskanten till +6

 

Någon annan som har det bekymret?

Var mina barn som hade lekt med förstärkaren. Känns kul att man är tillbaka på siten samt att börja om som insider efter 3 års frånvaro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Beldia sade:

Var mina barn som hade lekt med förstärkaren. Känns kul att man är tillbaka på siten samt att börja om som insider efter 3 års frånvaro

Se där. Bra att det löste sig. Själv skulle jag vilja gå ur Insider om det fanns något smidigt sätt att lämna - lätt att gå med, svårare att lämna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt flera medier har tydligen Microsoft släppt en uppdatering, KB 4512941 (18963) som orsakat problem för en mängd användare, bl a hög CPU användning, hög minnesanvändning samt fel på sökfunktionen och Cortana applikationen. Senare uppdateringar har inte löst alla problem enligt uppgift, i alla fall inte hittils. 

https://www.techradar.com/uk/news/microsofts-latest-windows-10-fail-causes-cortana-to-pummel-processors-heres-how-to-fix-it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-08-30 at 16:21, roffe12 sade:

Installerat och klart. Fortsatta problem med Search funktionen bl a Search och Cortana applikatioen som ger felmedd i Säkerhet. Oklart vad felet är.

Se bif

skrivning.docxUnavailable

Hej, problemet med search, tipps från Feedbackhubben: ändra windows språk till engelska (US), starta om kolla om search fungerar, ändra tillbaka till svenska. Detta hjälpte hos mej, nu fungerar search igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, hubbe16 sade:

Hej, problemet med search, tipps från Feedbackhubben: ändra windows språk till engelska (US), starta om kolla om search fungerar, ändra tillbaka till svenska. Detta hjälpte hos mej, nu fungerar search igen....

Ja, provade det och nu fungerar Search samt alla felmedd om Search appl samt Cortana försvann. Sen fick jag en Kvalitetsuppdat på 18970.1005 som tog bort en del felaktigheter i Inställningar och Foto appen.

Men tack Hubbe för tipset.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-09-12 at 05:09, JoWa sade:

Installerat och klart. Sökproblematiken, Cortana felmedd och irriterande sökmönster i enheter verkar vara borta. Nu är det enbart första sidan i Inställningar som försvinner efter ett tag, av ngn anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, hubbe16 sade:

Hej

Here we go again, i18980 har man pajat "sök" igen, funkar inte ens med att byta till engelska...

Märkligt, Search fungerar för mig efter uppdat av 18975 och 18980. Fick en extra uppdat som heter Intelligense update - vad det nu är för något. Tror att Search kommer att funka på sikt, iaf om man skall tro Infon i dom senare uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...