Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

Hello. Varje dag får jag ett meddelande att denna version av Windows som jag använder utgår 20 juli och jag bör byta till en annan version. För mer info klicka på länken, vilket leder till en felaktig sida utan info.

Kör Windows 10PRO, version 2004 - 19635.1 och Insider preview och vid uppdatering version 3 - Kanal för släpp av förhandsversion.

Byter gärna - men till vad och hur? Tacksam för svar från någon som begriper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Versionen du använder släpptes som insider preview fast build den 28 maj. Den gäller under en begränsad tid och är tänkt att bytas ut i takt med att det släpps nya preview-versioner. För ett par veckor sedan kom Microsoft på den briljanta ideén att byta namn på och kalla de olika preview-versionerna för Dev Channel , Beta Channel och Release Preview Channel.

Den du använder torde motsvaras av Dev Channel och heter idag version 2004- 20170.1000. Jag vet inte varför du inte har erbjudits den versionen men titta hur din inställning är under fliken "windows insiderprogram".  Där ska du kunna välja dina insider-inställningar till senaste versionen. (dev channel)

Edit:

Om du har en amd-processor i din dator så erbjuds den inte version 20170.1000.

PLEASE NOTE: Windows Insiders with PCs that have AMD processors will not be offered this build today due to a bug impacting overall usability of these PCs. The issue should be fixed for the next flight.

Redigerad av Turbopump
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Turbopump sade:

Versionen du använder släpptes som insider preview fast build den 28 maj. Den gäller under en begränsad tid och är tänkt att bytas ut i takt med att det släpps nya preview-versioner. För ett par veckor sedan kom Microsoft på den briljanta ideén att byta namn på och kalla de olika preview-versionerna för Dev Channel , Beta Channel och Release Preview Channel.

Den du använder torde motsvaras av Dev Channel och heter idag version 2004- 20170.1000. Jag vet inte varför du inte har erbjudits den versionen men titta hur din inställning är under fliken "windows insiderprogram".  Där ska du kunna välja dina insider-inställningar till senaste versionen. (dev channel)

Edit:

Om du har en amd-processor i din dator så erbjuds den inte version 20170.1000.

PLEASE NOTE: Windows Insiders with PCs that have AMD processors will not be offered this build today due to a bug impacting overall usability of these PCs. The issue should be fixed for the next flight.

Hej,

Har laddat ner Dev branch 20150 och installerat 20170 som då blev tillgängligt. Nu har jag Windows 10 Pro insider preview, version 2004 - 20170.1000 och hoppas det fungerar. Väljer Dev channel även om jag inte är bergsäker på vilken av dom tre kanalerna som är bäst för mig.

Tack för infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...