Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
7 timmar sedan, JoWa sade:

Ja, har installerat 14986 - gick bra - många förändringar och "förbättringar" är ren kosmetika, funktioner som jag inte behöver eller är intresserad av. Viktigast är ju att problem och buggar som orsakast av tidigare Insider preview versioner är korrigerade och att W10 är stabil, säker och att Edge fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
On ‎2017‎-‎01‎-‎13 at 07:36, JoWa sade:

Insider preview 15007 gick ej att installera. Hämtningen gick bra men vid installeringen fick jag info att installationen misslyckades p g a fel i Windows update - oklart vad har felsökt WU men inget fel där. Avvaktar lite då nyheterna och förändringarna i 15007 inget jag direkt behöver.

Efter flera försök där systemet försökte ladda ner och installera fick jag felkoden 0x80246007 - skall kolla vad det innebär.

Har kollat lite runt på olika sajter och Microsoft Community och är ej ensam om nedladdningsproblemet på 15007. Har ej sett ngn som har ngn lösning - ej heller från Microsoft. Likadant är det återigen fel på Edge, frysningar, ständiga avbrott o omstarter.

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter flera försök gick det till slut att ladda ner och installera Build 15007. Oklart vad problemet var. Vid en första genomgång så är det fortsatt problem med Edge, tappar kontakt med internet, fastnar, man får ladda om flera gånger, flikarna fungerar ej och ibland går det inte att skriva i textrutor. Detta är problem som beskrivs i Insider preview forum, back up sidan där flera har liknande problem med bl a Edge.

För övrigt har jag inte märkt några större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎02‎-‎01 at 21:23, JoWa sade:

Har installerat denna version - tog ganska lång tid. Mycket nytt, rent kosmetika eller effekter - som jag inte direkt behöver eller efterfrågar - fortfarande problem med Edge som inte fungerar så smidigt som man skulle önska - hakar upp sig, tappar kontakten ibland, flikar som inte funkar etc. Ett fel verkar vara en programsökväg till "Sök"  "felaktig programsökväg: C:\Windows\System32\backgroundTaskHost.exe" samt "Microsoft.Windows.Cortana_1.8.10.15025_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy". Felinformation avser tydligen felaktig programsökväg till "Sök" och Cortana som jag inte använder.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎02‎-‎08 at 19:08, JoWa sade:

Har laddat ned 15031 och den uppdateringen löste vissa utav problem som uppstått i 15025 - bl a sökfunktion, Cortana problem och Task Host etc. Dock återstår vissa problem med Edge - tappar kontakten ibland, avslutas plötsligt utan anledning m m. Men det går att leva med - finns info om diverse funktionsfel med just Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
14 timmar sedan, Andreas Stenhall sade:

Det märks att det börjar närma sig en ny release - det är inte mer än enstaka fixar i senaste byggena :)

Ja, det har varit många uppdateringar senaste tiden - på kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...