Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
8 hours ago, hubbe16 said:

Denna var inte så bra...."Inställningar" kraschar hela tiden bl a återgick till 16184. Avvaktar till nästa ver..

För mig fungerar det på bägge datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 timmar sedan, gsb sade:

För mig fungerar det på bägge datorerna.

Bra att detta fungerar hos dej, det är tydligen många som har problem med detta, klipp från ett annat Forum:

Windows 10 Forums

Good evening, 

My computer have a update to Build 16188.rs_prerelease 170430-1928.

When i open the menu and settings then after 5 seconds the hole menu option disapear. 

Is there a solution for this problem, are here more people who have this problem? 

Redigerad av hubbe16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Postad (redigerade)
12 timmar sedan, JoWa sade:

Har laddat ner och installerat 16226 - uppdateringen biter inte då det krävs omstart för att uppdateringen skall bli aktiv. Hra försökt med manuell omstart och schemalagd omstart utan resultat - version 15215 ligger kvar och 16226 som väntande uppdatering i väntan på omstart som inte hjälper. Felkod 0x80240034. Har kollat inställningar och Windows update - ser okey ut? 

Redigerad av roffe12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt strul och diverse problem med Insider preview Creators Update samt senaste version 16226 har jag backat tillbaka till 16193 som basplattform, vilket fungerar stabilt och med "normala" uppdateringar via Widows Update. Har satt Insider preview på "långsamt" (saknar status Update preview numera tillsammans med långsamt och snabbt) skulle egentligen vilja göra paus i framtida Insider preview updateringar - men finns ju enbart möjlighet att pausa i 7 dagar - så man frågar sig hur man undviker att få Creators Update 16215 och problemfyllda 16226 om man nu inte vill ha dom? I alla fall tills Microsoft rättat alla buggar och problem. Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On ‎2017‎-‎07‎-‎07 at 21:17, JoWa sade:

Har laddat ner 16237.1001 och ser okey ut. Däremot ett felmeddelande om att jag har felaktiga inställningar i Windows defender avseende brandväggen - men inställningarna ser okey ut och Defender ikonen se okey ut med grön bock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎07‎-‎07 at 21:17, JoWa sade:

Förutom felmeddelande om Smart screen i Defender har Store börjat krångla - Store installation fungerar inte utan Store kopplar ner sig helt plötsligt. Såvitt jag förstår av andra anvbändare troligt fel i Insider version 16237.1001.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎07‎-‎13 at 19:31, JoWa sade:

Har installerat 16241 - tog lång tid - och Store fungerar igen men felmedd om felaktiga inställningar i Defender kvarstår - vilket skulle åtgärdas med denna uppdatering. Kommer kanske i nästa uppdatering av Creators Update. Förhoppningsvis är denna version mera buggfri och stabil - fortfarande hackar EDGE från och till - obegripligt att man inte efter flera år och 100 tals uppdatering inte kan få till en Webbläsare som fungerar friktionsfritt och är stabil. Borda man kunna kräva av Microsoft år 2017.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...