Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Nu är jag med på banan igen och testar Windows 10 Insider Preview Build 17025 och den är inställd på långsam i Windows Insider Preview. Har märkt att Fluent Design finns i denna Build Fluent Design ska ersätta Metro och så testas den på en dator som jag inte använder så ofta så det är perfekt för test versioner

Windows 10 InsiderPreview Build 17025.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
On ‎2018‎-‎01‎-‎12 at 05:17, JoWa sade:

Har installerat denna Ins prev 17074. Tyvärr samma problem som i version 17063, EDGE startar långsamt och vissa sidor går ej att öppna och har man en tom sidoflik öppen går det inte att öppna sidor från och till. Flera användare har rapporterat samma sak i Insider forumet. Sen får jag felmeddelande i "Säkerhet och underhåll" om att Microsoft Edge Content Process fungerar ej. Vidare går vissa videoinslag eller klipp ej att öppna i Edge, felmedd att "filen stöds ej" eller "filen hittas ej" eller att jag har fel version av Adobe Flash - vilket jag inte har. Däremot så går en del videoinslag att öppnas och spelas i E11. Till sist felmedd i Windows defender - varning att åtgärd krävs, vilket inte stämmer då alla funktioner säger ingen åtgärd behövs eller alla är grönmarkerade. Stökigt och litte jobbigt med alla fel och buggar som hänger med och har gjort nu under lång tid. Man funderar ju på meningen med att vara Insider, är ju inte så att man får utvärdera och testa nyheter mest utan mera leva med fel på grundläggande funktioner som borde fungera bättre eller åtgärdas efter en tid. Man undrar om det är värt att vara Insider, men det är ju omöjligt att ens gå ur eller pausa medlemskapet utan stort besvär och möda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
On ‎2018‎-‎01‎-‎24 at 20:24, JoWa sade:

Har installerat Insider preview 17083.1000 - inget nytt som jag direkt har längtat efter eller direkt behöver, inte mycket att utvärdera således. Däremot fortfarande fel med EDGE, sidor som inte kopplar upp sig eller "fryser" samt att Windows Defender kopplar ner sig plötsligt ibland om man skall kolla status eller hta skyddsinfo. Irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
19 timmar sedan, JoWa sade:

Har uppdaterat 17107. Några av problemen och buggarna har eliminerats, bl a felinfo i Defender, EDGE webbläsare fungerar stabilare. Däremot går det inte att defragmentera hårddisken av någon anledning. Den säger att 4% är defragmenterat efter analys men vid körning och optimering så kör den men det står fortfarande kvar 4%. Vet inte om detta är ett fel i Insider prev 17107 eller man kan defragmentera eller rensa med något program, cc-cleaner el liknande. Någon som har ngt förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cecilia sade:

Det räcker väl bra att bara 4 % inte är defragmenterat, det är ju inget du lär märka.

Cecilia,

Förvisso inte, men tidigare så stod det 0% defragmenterat efter körning (optimering) men efter schemalagd körning alternativt manuell körning/optimering nu 4%. Är bara nyfiken på varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Cecilia sade:

Börjar det bli ont om plats så det inte går att flytta runt och samla ihop en riktigt stor fil?

Nej, har inte märkt några problem alls, bara nyfiken på varför det står 4% efter optimering när et tidigare alltid stått 0% efter optimering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag skrev kan vara en anledning och en annan kan vara att det blivit så många filer att filtabellen har blivit så stor att den inte får plats i ett block. Den brukar inte Windows vilja röra vid en defragmentering. Numera har jag en SSD som inte ska defragmenteras men tidigare med Windows 98, XP, Vista och Windows 7 har det nog varit helt normalt att den inbyggda defragmenteraren inte har kunnat (velat) defragmentera riktigt allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cecilia sade:

Det jag skrev kan vara en anledning och en annan kan vara att det blivit så många filer att filtabellen har blivit så stor att den inte får plats i ett block. Den brukar inte Windows vilja röra vid en defragmentering. Numera har jag en SSD som inte ska defragmenteras men tidigare med Windows 98, XP, Vista och Windows 7 har det nog varit helt normalt att den inbyggda defragmenteraren inte har kunnat (velat) defragmentera riktigt allt.

Cecilia,

Okey, då vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...