Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

Är med i Insiders men det har inte hänt något än om någon Build än så länge kan ta tid innan den hittar någon ny version att hämta hem.

 

//DAson

 

Kör den här filen så slipper du trycka på update  knappen hela tiden. (kollar automatiskt 1 gång i minuten.)  B)

Update.bat

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt att man nu kan ha listerna upptill i Edge svarta. Matchar Aktivitetslistens svarta bakgrund. 

Man kan nu ändra Aktivitetslisten bakgrund från svart till färg (den färgen man har som bakgrund).

Lite nytt i Groove Musik också.

Har inte råkat ut för några som helst konstigheter ännu med Build 10532.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite sugen att fortsätta testa insiderprogrammet på en av våra datorer. Det har gått över nu.  :(

Jag fick stora för att inte säga gigantiska problem med blåskärmar, låsningar och underligt beteende. E.x. kunde jag inte få datorn att extrahera Nvidias grafikkortsfil som stannade på 9 procent oförklarligt.

Blåskärmarna följdes av info "page fault in a nonpaged area" vilket skulle kunna ha att göra med datorns minnen och minneshantering vilket förefaller knepigt då jag inte har några sådana problem med releaseversionen 10240.

Nåväl allt slutade med att när jag skulle lägga tillbaka releaseversionen så var den plötsligt omöjlig att få den aktiverad. Jag tröttnade på sk...en och blev tvungen att börja om från början med windows 8.1. pro och uppgradera och sedan en clean install på det. Då fick jag återigen den aktiverad. Alltså en varning för att hålla på och mixtra med versionerna. Nu blir det bara releaseversionen hädanefter.

Vad problemen med insiderversionerna beror på vet jag inte men läste något om förändringar i memory management i version 10525 o.s.v. men det är oklart varför det inverkade så taskigt på min dator.  :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite sugen att fortsätta testa insiderprogrammet på en av våra datorer. Det har gått över nu.  :(

Jag fick stora för att inte säga gigantiska problem med blåskärmar, låsningar och underligt beteende. E.x. kunde jag inte få datorn att extrahera Nvidias grafikkortsfil som stannade på 9 procent oförklarligt.

Blåskärmarna följdes av info "page fault in a nonpaged area" vilket skulle kunna ha att göra med datorns minnen och minneshantering vilket förefaller knepigt då jag inte har några sådana problem med releaseversionen 10240.

Nåväl allt slutade med att när jag skulle lägga tillbaka releaseversionen så var den plötsligt omöjlig att få den aktiverad. Jag tröttnade på sk...en och blev tvungen att börja om från början med windows 8.1. pro och uppgradera och sedan en clean install på det. Då fick jag återigen den aktiverad. Alltså en varning för att hålla på och mixtra med versionerna. Nu blir det bara releaseversionen hädanefter.

Vad problemen med insiderversionerna beror på vet jag inte men läste något om förändringar i memory management i version 10525 o.s.v. men det är oklart varför det inverkade så taskigt på min dator.  :wacko:

 

Tråkigt att det inte fungerar för dig. Men håller det på att jävlas så är det lika bra o köra RTM.

Tyvärr är det så när man kör testversioner, speciellt i den snabba ringen, kan råka ut för diverse buggar.

Kör själv 10532 och ta i trä har inte råkat ut för något skumt än.

 

//Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite sugen att fortsätta testa insiderprogrammet på en av våra datorer. Det har gått över nu.  :(

Jag fick stora för att inte säga gigantiska problem med blåskärmar, låsningar och underligt beteende. E.x. kunde jag inte få datorn att extrahera Nvidias grafikkortsfil som stannade på 9 procent oförklarligt.

Blåskärmarna följdes av info "page fault in a nonpaged area" vilket skulle kunna ha att göra med datorns minnen och minneshantering vilket förefaller knepigt då jag inte har några sådana problem med releaseversionen 10240.

Nåväl allt slutade med att när jag skulle lägga tillbaka releaseversionen så var den plötsligt omöjlig att få den aktiverad. Jag tröttnade på sk...en och blev tvungen att börja om från början med windows 8.1. pro och uppgradera och sedan en clean install på det. Då fick jag återigen den aktiverad. Alltså en varning för att hålla på och mixtra med versionerna. Nu blir det bara releaseversionen hädanefter.

Vad problemen med insiderversionerna beror på vet jag inte men läste något om förändringar i memory management i version 10525 o.s.v. men det är oklart varför det inverkade så taskigt på min dator.  :wacko:

 

Jag förmodar att du pratar om en uppgradering som gick snett. Erfarenheten säger mig att det är lika viktigt att gör en Clean install av insiders build

som det är med 10240. Det går att plocka ut esd filen direkt utan att behöva köra uppgraderingen först. Lämpligt verktyg  för att göra en egen ISO brukar 

man kunna hitta ganska snabbt på nätet vid namn typ; esd-decrypter (ISO av senaste insiders build brukar normalt också finnas att tillgå i den här tråden.)

Senaste build är 10532 och inom kort kommer det en nyare.

 

Men det är ju ingen garanti på att det skulle ha fungerat bättre med en ren installation på just din

dator, men jag tror att chansen skulle ha varit betydligt högre, om det nu var en uppgradering som du gjorde.

 

Ge inte upp nu "turbo" försök en gång till  (jag lovar att skicka ett PM när nästa build kommer) :D  :D  :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att du pratar om en uppgradering som gick snett. Erfarenheten säger mig att det är lika viktigt att gör en Clean install av insiders build

som det är med 10240. Det går att plocka ut esd filen direkt utan att behöva köra uppgraderingen först. Lämpligt verktyg  för att göra en egen ISO brukar 

man kunna hitta ganska snabbt på nätet vid namn typ; esd-decrypter (ISO av senaste insiders build brukar normalt också finnas att tillgå i den här tråden.)

Senaste build är 10532 och inom kort kommer det en nyare.

 

Men det är ju ingen garanti på att det skulle ha fungerat bättre med en ren installation på just din

dator, men jag tror att chansen skulle ha varit betydligt högre, om det nu var en uppgradering som du gjorde.

 

Ge inte upp nu "turbo" försök en gång till  (jag lovar att skicka ett PM när nästa build kommer) :D  :D  :D

Jag är inte ensam. Om du orkar plöja tråden nedan så är det exakt beskrivningen på vad jag råkar ut för. Jag använder också broadcoms wireless drivare men det verkar oklart om det verkligen är dom som spökar.

 

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_perf/bsod-page-fault-non-paged-area-since-build-10525/e0b5d8fa-2f57-4987-9435-565a58e12a24

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej att du inte är ensam det vet jag, men det fanns nog en anledning till att MS släppte build 10532 väldigt fort

(bara några dagar) efter att ha släppt 10525 som tydligen var en hel del buggar i.

Det är väl bara att konstatera att det är tydligen väldigt svårt att göra ett operativsystem som ska passa alla datorer,

och framför allt preview versioner.    Jaja vi får se vad som händer i framtiden. Hoppas det går bättre för dig då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om det kommer något i november för er inbitna testare. Treshold 2 http://www.winbeta.org/news/windows-10-threshold-2-update-now-slated-for-november-launch

 

//DAson

 

Windows Insiders har kört th2 build 10525 sedan 18/8 och th2 build 10532 sedan 27/8, det är alla andra som får den nu i höst.  B) 

Redigerad av LGJ
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte sluta med det fortsätt som Beldia och LGJ gör.

 

//DAson

 

 

Jo man måste vara lite skadade som vi :D  :D

 

Vissa versioner så får man lust att kasta ut datorn

Men andra är gudomliga

Så håller man på med att testa nya grejer så får man vara bered på att det kan bli problem

Men jag har nu börjat göra som LGJ det är en clean install som gäller vid varje ny version

Har visat sig för mig att det fungerar bättre, tar dock lite mer tid i anspråk.

Men nu för tiden så är man skadad efter allt testande så man kan installera i sömnen.

 

Dason att du slutar testa, törs jag nästan sätta 100kr på att du har en testversion inne inom en vecka :lol:  :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...